Маркус Грьонхолм официално обяви, че ще се оттегли от Световния рали шампионат в края на настоящия сезон.
39-годишният финландец има в актива си две световни титли с Peugeot през 2000 и 2002 г. и преследва трета през този сезон, но с помощта на BP-Ford. До финала на шампионата остават пет състезания, а преднината на Маркус спрямо втория Себастиен Льоб е 10 точки.
„Спечелих наистина много през тези двайсет години в рали спорта. Винаги съм мечтаел да приключа кариерата си на върха“, споделя Грьонхолм в официално изявление, публикувано на собствения му сайт. „Пред мен се открива страхотен шанс да реализирам тази мечта. Няма никакви преструвки в моето решение, просто искам да дам шанс на младите пилоти.“
Грьонхолм дебютира в Световния рали шампионат през далечната 1989 година, но участва с пълна програма едва през сезон 2000. Има 30 победи, като голяма част от с екипа на BP-Ford, за който кара през последните години.
Неговият навигатор Тимо Раутиайнен обяви, че също се оттегля от активна спортна дейност. „Ако трябва да съм искрен, просто не мога да си представя да продължавам да се състезавам в екип с друг пилот. Имах привилегията и честта да споделям успехи и провали с Грьонхолм и да спечеля две световни титли заедно с него“, споделя 42-годишният финландец.
„Съжалявам, че Маркус си отива, но се радвам, че заедно преживяхме някои велики моменти за Ford“, споделя директорът на Ford Team RS Йост Капито. „Той бе една от ключовите фигури при победата в шампионата при производителите миналия сезон, първа титла за нас след 27 годишно очакване... Маркус е вторият пилот в Световния рали шампионат, печелил 30 старта. Неговото име има място сред най-великите в историята на WRC. От името на целия отбор искам да благодаря на Маркус и Тимо за тяхното себеотдаване през последните два сезона и да им пожелая успех в бъдещите начинания.“
Босът на BP-Ford Малкълм Уилсън също изрази съжалението си, че Грьонхолм напуска рали спорта в края на този сезон. „Жалко е, че реши да сложи край на кариерата си, но напълно разбирам неговото желание. Пилотските му умения говорят сами по себе си за приноса, който има към BP-Ford, особено в опитите си да помага и окуражава по-младия си съотборник Мико Хирвонен. Със сигурност ще ни липсва, тъй като двамата оформиха страхотен екип. Знаехме за оттеглянето му като потенциална възможност. Имаме някои планове за следващия сезон и когато ги финализираме, официално ще обявим решението си. Междувременно ще направя всичко възможно Маркус и Тимо да завършат кариерата си като шампиони.“
След финала на сезон 2007 Грьонхолм ще застане редом до „пенсионираните“ летящи финландци Томи Макинен, Юха Канкунен, Марку Ален, Хану Микола и Ари Ватанен.“