Суперспециалният етап в четвъртък постави началото на рали „Uddeholm“. Истинската борба обаче започна едва днес. В Монте Карло нехарактерните за сезона атмосферни условия изненадаха голяма част от пилотите. В Швеция обаче всичко бе както подобава: сняг и студ, сред които само най-приспособените скандинавци и един французин оцеляват.
Некоректно е да сравняваме суперспециалния етап в Монте Карло с втората скоростна отсечка на рали „Швеция“, която постави началото на днешната надпревара. Двата етапа обаче си приличаха, тъй като въодушевиха екипа на Subaru. Звездата в Монако бе Крис Аткинсън, но на „Ликенас 1“ под светлините на прожектора попадна Солберг. Норвежецът стартира отлично и поведе колоната с аванс от 5,6 секунди спрямо втория Тони Гардемайстер, давайки сериозен повод за оптимизъм в екипа на Subaru. В последствие обаче Петер не издържа на лудото темпо на Маркус Грьонхолм и на феноменалните качества на Себастиен Льоб и посрещна вечерта на трета позиция. „Денят наистина бе тежък. Много бързо съсипахме гумите. Може би утре ще направим промени. Ако трасетата са покрити единствено със сняг и използваме нови гуми, имаме огромен потенциал, но при положение че има открити участъци, може здраво да загазим“, коментира Солберг в края на деня.
Маркус Грьонхолм поведе класирането след петия скоростен етап и задържа лидерската позиция до края на днешната надпревара. Финландецът обаче така и не успя да си осигури стабилен аванс на върха, тъй като по време на следобедната сесия Себастиен Льоб навакса изоставането си и доближи основния конкурент на 11.1 секунди. „Всичко е ОК. Представихме се добре“, заяви Грьонхолм в края на състезателния ден. „Естествено имахме известни проблеми, особено в седмия етап, който бе изключително хлъзгав. Като цяло обаче сме доволни.“
Голямата въпросителна днес бе Себастиен Льоб. Французинът започна с пасив от осем секунди поради проблеми на старта на суперспециалния етап и бе задължен да докаже, че освен на асфалт се справя отлично и на сняг. Съмненията за неговите качества обаче изчезнаха в края на деня, когато Себ спечели седмия етап , отне второто място на Петер Солберг и скъси дистанцията с Маркус Грьонхолм на 10,8 секунди.
Хенинг Солберг, който за първи път имаше шанса да изпробва Focus RS 06 на сняг, завърши четвърти и обнадежди екипа на Stobart M-Sport. За разлика от останалите пилоти по-големият брат във фамилията Солберг изпитваше невероятно удоволствие от суровите атмосферни условия и логично намери място в първата шестица, където попаднаха също Мико Хирвонен и Тони Гардемайстер. Пилотът на BP Ford имаше проблеми с кормилната уредба през първата половина на деня, но след съответните корекции в сервизния парк влезе в ритъм и завърши пети.
Даниел Карлсон, който през 2006 година спечели третата позиция на рали „Швеция“ след епична битка с Джиджи Гали, остана седми. Италианецът обаче нямаше късмета на своя конкурент, тъй като по време на петия етап попадна в капана на скандинавските трасета и изгуби близо четири минути в опитите си да се измъкне от ледената клопка. Манфред Щол затвори групата на първите осем с време 1:06:26.3.
Неудачите не подминаха Дани Сордо и Шави Понс. Още по време на първия състезателен етап за деня испанецът изгуби три минути в борба със снежните преспи, а пилотът на MMSP-Mitshubishi изостана с повече от 14 минути заради технически проблеми.
Рали „Швеция“ - ден първи
1. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 1:05:21.3
2. С. Льоб Citroen C4 WRC 1:05:32.4 (+11.1)
3. П. Солберг Subaru Imreza WRC 2006 1:05:43.9 (+22.6)
4. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 1:05:49.2 (+27.9)
5. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 1:05:52.3 (+31.0)
6. Т. Гардемайстер Lancer WR05 1:05:56.2 (+34.9)
7. Д. Карлсон Citroën Xsara WRC 1:06:05.4 (+44.1)
8. М. Щол Citroën Xsara WRC 1:06:26.3 (+1:05.0)