В началото на 2006 година Volskwagen представи на изложението в Лос Анджелис зашеметяващия триколесен концептуален автомобил GX3. Първоначалните коментари сочеха, че серийната версия на футуристичната машина е просто въпрос на време, но постепенно ентусиазмът във Волфсбург отмина, а производствените планове – прекратени.
Индивидуалистичният дух на GX3 обаче явно е прекалено силен, защото независимата компания Defiant Motors се опитва да придобие правата върху дизайна на нестандартното возило, планирайки масовото му производство. “Надяваме се да осъществим стабилни партньорски взаимоотношения с VW, които да направят възможни производството на GX3 и брандирането му с логото на Defiant”, заяви Аарон Мади, който е собственик на Defiant Motors. “Ако реализацията на проекта стане възможна, ние ще трябва да се съобразяваме с първоначално предложената цена от 17 000 долара.”
Според някои интерпретации една от основните причини концернът Volskwagen да прекрати плановете за серийно производство на GX3 е нестандартната конструкция на модела и съответно опасения относно евентуалната легализация на триколесната машина за движение по пътищата.
“Искаме да подчертаем, че на този етап все още не сме постигнали споразумение с Volkswagen”, е официалното становище, публикувано на уебсайта на Defiant Motors. Независимата компания се надява, че немският концерн ще съдейства за появата на GX3 на пазара и ще поеме задълженията, свързани с продажбите на модела.