Петър Гьошев няма да кара поне една - две години и вече е пуснал в продажба двата си състезателни автомобила и цялата налична техника.
Като основни причини за решението на Престиж рали тим състезателят посочи липсата на финанси, тежкото положение на спорта в страната и избирането на новия председател на БФАС Александър Александров. Гьошев отрече същевременно слуховете, че след продажбата на основния му спонсор "Булгартабак", новият собственик "ВТБ Капитал" е отказал финансова подкрепа.
"Мислим да се отказваме от спорта. Причините за това са много - финансови проблеми, ситуацията като цяло и новото ръководство на Федерацията, което не ни допада", коментира пилотът на Престиж пред колегите ни от „Дневник“. Преди две седмици Гьошев и Спасов подкрепиха кандидатурата на Камен Михайлов за председател на БФАС, но той загуби в балотажа от Александър Александров.
През последните две години Гьошев е най-бързият роден пилот на рали "България", бореше се и за титлата, съответно с Крум Дончев и Димитър Илиев, но завърши шампионата на трето място. През март екипът стана един от трите в България, които разполагат със S2000 автомобил, но така и не можа да свикне с настройките на сглобения в България Peugeot 207 S2000.
Гьошев обясни, че решението за оттеглянето му е взето след дълго и сериозно обмисляне. "Причината не е в новия собственик на "Булгартабак". Компанията ни задължава да караме в България, което не ни устройва, защото тук няма смисъл. Решението не е само мое. Засега спираме, просто няма смисъл", каза Гьошев.
Пилотът обясни, че и преди взимането на крайното решение е имал планове да не кара в България през следващия сезон. "Искахме да се представим в чужбина, но парите не ни стигат за това. Ситуацията у нас няма да се промени, а ако това стане, ще е поне след една - две години. Ако се случи, тогава ще го мислим", каза Гьошев.
Екипът е пуснал в продажба своя Peugeot 207 S2000 заедно с камиона, ремаркето, резервните части и дори тентите с логото на тима на цена 320 хиляди евро. Отборът продава и предишния си автомобил Mitsubishi Lancer Evo IX, с който периодично участваше в планинския шампионат през тази година.
"Продаваме и двата автомобила. Ако не намерим пари да караме, ще бъде грехота това Peugeot да стои в гаража. Ако пък не успеем да продадем автомобилите, най-вероятно ще караме колкото можем", заяви Гьошев.
Той допълни, че все пак прави опити да намери нови рекламодатели. "Продаваме автомобилите и в същото време търсим спонсори. Движим двете неща успоредно. Което стане по-първо, това ще бъде бъдещето ни", завърши пилотът на Престиж.