По-ниското тегло е било цел номер едно за американския тим
Haas F1 стана първият отбор във Формула 1, публикувал визуализации на автомобила си за 2018 година. Видимите промени при VF-18 са halo системата, която става задължителна този сезон, липсата на т.нар. „акулска перка” и новата цветова схема.
Предшественикът VF-17 бе изключително непредсказуем и създаваше сериозни затруднения на Ромен Грожан и Кевин Магнусен при настройките. Неговият наследник трябва да елиминира тези проблеми и да гарантира стабилна платформа независимо от пистата и условията.
Това е причината Haas F1 да се концентрира върху намаляването на общото тегло, което на свой ред дава повече възможности за вариации с баласта.
„Най-голямата промяна е появата на halo”, коментира тим-шефът Гюнтер Щайнер. „Екипът, отговорен за аеродинамиката, трябваше да проучи много неща, но и проектантите работиха здраво, за да модифицират шасито по начин, че да отговоря на задължителните натоварвания.”
„Минималното тегло на автомобилите тази година нараства заради halo, а и центърът на тежестта е по-високо по същата причина. Но това е валидно за всички.”
„Правилникът не се променя съществено за 2018 г, ето защо VF-18 е еволюция на миналогодишния ни автомобил. Не сме се проектирали всичко наново, а сме се старали да усъвършенстваме наличното. Дори може да видите елементи от миналогодишния автомобил.”
За втора поредна година Haas F1 ще разчита на опитния тандем Ромен Грожан и Кевин Магнусен.