Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Хамилтън е седемкратен шампион

15.11.2020 13:45
Хамилтън е седемкратен шампион

Британецът спечели по изумителен начин Гран при на Турция

Двамата пилоти на Racing Point Ландо Норис и Серхио Перес оглавяваха класирането в първата половина от надпреварата, но Люис Хамилтън нанесе своя решителен удар с интермедия гумите, които издържаха цели 53 обиколки.

На подиума редом до Хамилтън застанаха Перес и Себастиан Фетел (Ferrari) след жестока битка с Шарл Льоклер във финалната обиколка. Серия от завъртания пратиха Макс Верстапен (Red Bull) на шеста позиция.

След като подобри рекорда на Михаел Шумахер за най-много победи във Формула 1, Люис Хамилтън изравни и върховото постижение на германеца от седем титли. И го направи със стил!

Британецът започна колебливо Гран при на Турция и в 16-ата обиколка бе едва шести, след като при опита си да атакува Себастиан Фетел сгреши и позволи на Алекс Албон (Red Bull) да го изпревари. Оттам нататък обаче новият стар шампион бе перфектен.

Хамилтън не направи второ влизане в бокса за нов комплект интермедия, постепенно си проби път до второто място и в 37-ата обиколка изпревари Перес за лидерската позиция. Никой не очакваше, че гумите на Хамилтън ще издържат до финала. Никой не очакваше, че той ще затвори и съотборника си Валтери Ботас с обиколка. Но всичко това се случи! Хамилтън стигна необезпокояван до финала на „Истанбул Парк“ и спечели със стил 94-ата си победа, донесла му седмата титла.

Екшънът зад него обаче бе брутален. С втория комплект интермедия гуми автомобилите на Ferrari буквално оживяха. Шарл Льоклер наваксваше с огромна лекота изоставането си спрямо Перес и в последната обиколка го атакува. При последвалата ситуация обаче монегаскът напусна пистата, даде възможност на Перес да си върне второто място, както и на Себастиан Фетел да го прескочи в спора за третата позиция.

Карлос Сайнц (McLaren) направи блестящо състезание и завърши зад четвъртия Льоклер. Red Bull изненадващо бе едва петият по сила отбор, въпреки че Макс Верстапен диктуваше темпото по време на тренировките и квалификацията на мократа „Истанбул Парк“. В състезанието обаче нидерландецът допусна куп грешки, които го пратиха едва шести на финала.

Най-драматичният момент за Верстапен дойде в 19-ата обиколка. Тогава Перес се движеше пред него на втора позиция, но до атака така и не се стигна, защото пилотът на Red Bull изгуби контрол над своя автомобил, направи три пируета и моментално пое към боксовете за нови интермедия. Последва още едно завъртане в 51-ата обиколка, когато Верстапен бе по петите на съотборника си Албон, но и двамата бяха изненадани от грешката на затворения с обиколка Кими Райконен (Alfa Romeo).

И Албон едва оцеляваше на пистата, което логично го прати седми на финала. Зад него остана Ландо Норис (McLaren), който изпревари Строл в спора за осмата позиция. Канадецът прекара половината състезание в челото на колоната, но за разлика от Перес влезе в бокса за втори комплект интермедия, след което темпото му спадна драстично. Челната десетка допълни Даниел Рикардо (Renault), който десет обиколки преди финала се завъртя при битката с Норис за деветото място. Пълните резултати може да видите тук, а класирането в шампионата - тук.

Следващият кръг от Формула 1 е в Бахрейн след две седмици.

Коментари
comments powered by Disqus