Люис Хамилтън обвини съединителя за слабия си старт в Австрия, който бе и определящ за победата на Нико Розберг. Осем кръга след началото на шампионата разликата между двамата е само десет точки.
Хамилтън потегли от полпозишън Гран при на Австрия, но се забави на старта и позволи на Нико Розберг да го изпревари още преди първи завой. Това се оказа и решаващо за крайната победа на германеца, която го доближи на десет точки от челото в шампионата на пилотите.
„Направих всичко, което се искаше от мен, но съединителят продължава да не е на ниво”, коментира Хамилтън.
Екипът на Mercedes смени пружините на съединителя четири старта след началото на сезона и се върна към старата спецификация, тъй като новата не е давала достатъчно постоянни и задоволителни резултати. Тази за 2014 г. явно пасва по-добре на Нико Розберг, който по традиция е по-бавен от Хамилтън на старта.
„Лошите ми стартове започнаха тогава. Нико имаше проблеми при потегляне и те промениха всичко. Сега той е силен на старта, а аз имам проблеми. Това е положението.”
„Разочароващо е, когато автомобилът не потегля достатъчно бързо и няма какво да направиш, особено на писта, на която изпреварванията са възможни единствено ако си много по-бърз от съперника си”, допълва британецът.
Хамилтън спечели три от първите четири старта, а Розберг – три от последните четири. Това е категорично доказателство, че германецът се намира в много по-добра форма от своя съперник.
„Миналата година Люис имаше предимство в състезанията. Трябваше да подобря представянето си в тази посока и вече явно се получава”, обяснява Розберг. „Това бе една от най-лесните ми победи. Не усещах никакво напрежение от Люис. Страхотно е, че можех да поддържам по-добро темпо от него.”
Разликата между Хамилтън и Розберг осем кръга след началото на сезона вече е само десет точки, но за това огромно съдействие има и екипът на Mercedes, който обърка състезанието на британеца в Монако и го лиши от напълно заслужена победа.