Mercedes обмисля дали да смени задвижващата система на световния шампион
През този сезон всеки състезател има на разположение три двигателя, като използването на четвърти се наказва, като в общия случай санкцията води до старт от дъното на решетката. Част от състезателите вече минаха по този път, включително и Макс Верстапен, който се възползва по перфектен начин от условията в Русия и завърши втори, въпреки че потегли последен.
Валтери Ботас също получи нова задвижваща система за състезанието в Сочи за разлика от лидера в шампионата Люис Хамилтън, който все още се справя с три задвижващи системи. Почти сигурно е обаче, че и британецът ще се нуждае от нов двигател в оставащите седем състезания до края на сезона, като Mercedes все още обмисля кога е най-подходящо да се случи това.
„За момента участваме старт за старт и следим каква е динамиката и надеждността на двигателя“, коментира Тото Волф за RTL.
„Ако ще правим смяна, тя ще се случи спонтанно. Минусите за нас ще са същите като за Red Bull в Сочи.“
Спонтанното решение обаче може да се случи още тази седмица, признава тим шефът на Mercedes пред Sky Sports.
„Възможно е. Все още не сме решили точно кога и как. Най-важното е да не отпаднем заради технически проблем. Иначе може да се справим с възходите и паденията. Няма значение дали си втори, трети. Важното е да завършваш, защото шампионатът е дълъг.“
„Ето защо следим параметрите на двигателите и правим всичко по силите си да сведем до нула техническите проблеми“, завършва Волф.