Тото Волф е категоричен, че взаимоотношенията със световния шампион не са се променили въпреки проблемите с W14
Mercedes започна сезон 2023 с идеята да си върне лидерската позиция във Формула 1, но се случи точно обратното. Заводският тим на немската компания остана четвърта сила в шампионата, след като Aston Martin направи голяма крачка напред в развитието на своя автомобил.
Екипът от Бракли запази базовата концепция на W13 с почти нулеви радиаторни кутии при прехода към W14, но още по време на предсезонната подготовка стана ясно, че резултатите не са задоволителни. Гран при на Бахрейн потвърди опасенията на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел и въпреки че за Гран при на Емилия-Романя се очаква нов аеропакет, седемкратният световен шампион не скри недоволството си от действията на тима.
“Имаше определени неща, които им казах миналата година. Обясних за проблемите с автомобила“, коментира Хамилтън за BBC 5 Live.
„През живота си съм карал толкова автомобили и знам от какво се нуждае един автомобил и от какво не. Мисля, че тук става дума за поемане на отговорност. Да признаеш и да кажеш: „Знаеш ли какво? Не те послушахме! Не сме там, където очаквахме и ни очаква много работа!“
Тото Волф обаче не смята, че негативните коментари на британеца ще променят взаимоотношенията в отбора.
„Ситуацията с Люис е такава, каквато сами чухте по радиото. Той е неразделна част от отбора, вдига ни, когато е нужно, и ние оставаме един до друг. Не мисля, че това ще се промени просто защото започнахме година толкова зле“, коментира за Motorsport 51-годишният австриец.
„Спечелихме заедно осем титли при конструкторите и шест при пилотите. Тази връзка е достатъчно здрава.“
Договорът на Хамилтън изтича в края на годината, но Волф не се притеснява, че настоящите проблеми могат да доведат до раздяла на шампионския тандем.
„Както не крием, че трябва да направим обрат с развитието на автомобила, така и няма смисъл на този етап да говорим за ситуацията с пилотите за 2024 година. Прекалено рано е. Трябва всички да насочим усилията си в една посока – пилоти, инженери, цялото ръководство, а не да се отказваме. Никога не сме го правили и няма да го направим.“
„Просто се налага да копаем здраво, дори още по-здраво и да дадем на пилотите си автомобил, с който ще могат да се борят за победата“, завършва тим шефът на Mercedes.