Победителят в Гран при на Германия Люис Хамилтън призна, че не е очаквал подобна стратегия на McLaren при появата на колата за сигурност.
23-годишният англичанин имаше пълно превъзходството в първата половина от надпреварата, но McLaren не го повика в бокса по време на сейфти кар периода, което постави под въпрос първоначално сигурната му победа. Причините Сребърните стрели да изберат стратегия с по-късно влизане в бокса са очакванията, че мекият комплект гуми няма да издържи на толкова дълга последна серия обиколки и че Хамилтън ще натрупа достатъчно преднина преди последния пит.Тъй като колата за сигурност остана по-дълго от очакваното на пистата, Люис навакса едва десет секунди, което го остави на четвърта позиция. Само в рамките на осем обиколки обаче пилотът на McLaren изпревари последователно своя съотборник Хейки Ковалайнен, Фелипе Маса и неочаквано оглавилият колоната Нелсиньо Пикет, за да спечели втората си поредна победа и общо четвърта за сезона.
„Плановете ми съвсем не бяха такива”, коментира Хамилтън на пресконференцията след финала. „Предпочитах да прекарам целия следобед в челото, но се оказа, че това няма как да се случи. Отборът избра да остана на пистата. Мисля, че те са очаквали, че ще мога да се откъсна напред, но ми трябваха цели 23 секунди преднина, а имах на разположение само седем обиколки. Попитах „Сигурни ли сте?”. Но всички ние имаме своя гледна точка, вземаме различни решения. Надявам се, че ще извлечем поука от това и ще сме още по-силни за следващия старт.”
„Разполагахме с най-добрата и бърза кола през целия уикенд, ето защо въпреки проблемите отново сме начело. Това стана възможно благодарение на огромната работа, която свършиха всички момчета. Отборът е просто фантастичен, справиха се по уникален начин.”
След втория бокс Хамилтън излезе на пистата зад Хейки Ковалайнен, но финландецът му предостави възможност да го изпревари обиколка по-късно на шестия завой. Този момент определено ще се дискутира в бъдеще, тъй като отборните заповеди са забранени във Формула 1, но на пресконференцията англичанинът изрази благодарностите си към своя съотборник. „Излязох зад Хейки и искам да му благодаря за това, че се прояви като истински съотборник. Той видя, че съм по-бърз и не ми оказа голяма съпротива.”
„После видях, че съм много по-бърз и от Фелипе. Знаех, че разполагам с ограничен период от време, в който гумите ще работят добре, няма да имам проблеми с грейнинга и с контрола на автомобила и натиснах, за да се приближа максимално близо до него. Най-хубавото на тази писта е, че позволява да следваш отблизо пилота пред себе си. Настигнах Маса в последните два завоя, на втория влязох във въздушния поток зад него, но в края на правата той достигна скорост, близка до моята, така че нямах възможност да мина пред него и натиснах спирачките. Той обаче отвори много завоя и ми даде място. Мисля, че битката беше справедлива, наистина се забвлявах.”
„В този момент почувствах, че съм си свършил работата, но чух в радиото „Трябва да изпревариш и Пикет!”. Казах си: „Добре, едва приключих с единия, сега трябва пак да атакувам, но това е добре. Отново се получи страхотна и честна битка.”
Със спечелените десет точки Хамилтън оглави еднолично шампионата при пилотите, а McLaren се доближи на три от BMW Sauber и второто място в класирането на конструкторите.