Британецът остави на седем десети зад себе си втория Райконен
Mercedes очаквано доминира в квалификацията на „Албърт Парк”, но даде ценна жертва в битката за полпозишън. Валтери Ботас катастрофира тежко в началото на третата решителна сесия и по всяка вероятност ще се нуждае от нова скоростна кутия за състезанието.
Първата квалификация за сезона даде отговор на голяма част от въпросите, които всички в падока си задаваха по време на предсезонната подготовка. И най-категоричният от тях е, че Mercedes продължава да доминира в квалификационно темпо.
След първите бързи обиколки в Q3 разликите в челото бяха минимални. Хамилтън водеше, но вторият Себастиан Фетел (Ferrari) и третият Макс Верстапен (Red Bull) бяха в десетата на световния шампион. По време на вторите опити обаче световният шампион не остави никакво съмнение, че квалификационните режими на Mercedes нямат конкуренция. Той записа три рекордни сектора и смачка съперниците си с 1:21.164, което е и най-доброто квалификационно постижение на „Албърт Парк” въобще.
Това бе общо седми полпозишън за Хамилтън в Австралия и пети пореден. Mercedes с лекота щеше да окупира първата редица, ако Ботас не бе сгрешил фатално в началото на първата си бърза обиколка в Q3.
Финландецът допусна лека грешка в първи завой, която обаче прерасна в драматична катастрофа на втори. Автомобилът на Mercedes се удари жестоко в предпазните заграждения около зоната на задно дясно окачване, което е предпоставка за смяна поне на скоростната кутия.
При идеални условия, ако пораженията са само по окачването и аеропанелите, Ботас ще стартира десети. По вероятно е обаче да потегли 15-и, а не е изключена възможността дори да застане на дъното на решетката заради евентуалните по-тежки повреди и необходимост от смяна на монокока.
Кими Райконен (Ferrari) завърши на 664 хилядни зад Хамилтън, но изпревари с три стотни съотборника си Себастиан Фетел, който допусна минимална грешка в тринайсети завой. До германеца на втора редица ще застане Макс Верстапен (Red Bull).
Даниел Рикардо (Red Bull) завърши квалификацията с пети резултат, но ще бъде върнат с три места назад за състезанието, след като по време на втората тренировка не намали достатъчно скоростта при появата на червен флаг на пистата. И двамата пилоти на Red Bull обаче участваха в Q2 със супер софт, а не с ултра софт гумите, което им дава възможност за алтернативна стратегия по време на надпреварата.
Наказанието на Рикардо даде петата позиция на Кевин Магнусен и Haas F1. Американският тим отново остави страхотно впечатление и се утвърди като четвърта сила, защото веднага зад Магнусен завърши съотборникът му Ромен Грожан. Renault е следващият по сила тим в квалификационно темпо. Нико Хюлкенберг изпревари с 45 хилядни Карлос Сайнц и също ще се възползва от наказанието на Рикардо за разлика от съотборника си.
McLaren трябваше да преглътне първото голямо разочарование за сезона, след като нито Фернандо Алонсо, нито Щьофел Вандоорн прескочиха втората квалификационна фаза. Двукратният световен шампион ще потегли единайсети, ако Ботас не бъде наказан, а Вандоорн ще застане редом до него. Пълните резултати от квалификацията може да видите тук.
Стартът за Голямата награда на Австралия е в неделя от 08:10 българско време.