Само седем десети разделиха двамата претенденти за победата в Бахрейн
Валтери Ботас качи и втория автомобил на Mercedes на подиума, а Ландо Норис изведе Mercedes до четвъртото място. Серхио Перес (Red Bull) потегли от питлейна, но въпреки това на финала изпревари Шарл Льоклер (Ferrari) в битката за петата позиция.
Всички отписаха Mercedes след колективните тестове на „Сахир“, но на същата тази писта две седмици по-късно германците спечелиха първата си победа за сезона. Перфектната стратегия и безгрешното пилотиране на Люис Хамилтън отказаха Макс Верстапен на финала, въпреки че Red Bull категорично разполагаше с по-бързия автомобил.
Нидерландецът запази първата си позиция след изгасването на червените светлини и изглеждаше недостижим в челото, но Mercedes вкара Хамилтън в бокса цели четири обиколки по-рано. Пресичащата стратегия извади световния шампион начело и изведнъж Верстапен се озова в ролята на преследвач.
Когато минаха и финалните спирания, Хамилтън вече разполагаше с близо десет секунди преднина. По-новите гуми на Верстапен обаче му позволиха да навакса и три обиколки преди края да атакува своя съперник на четвърти завой. Изпреварването на нидерландеца бе чисто, но автомобилът му напусна пистата и с четирите колела. Още преди финала на обиколката Red Bull инструктира Верстапен да върне позицията, което на финала предопредели и изхода на надпреварата. Хамилтън парира с лекота последвалите обречени атаки на своя съперник и започна защитата на световната титла с победа в Бахрейн.
Валтери Ботас допълни челната тройка след поредното незапомнящо се състезание. Грешка при втория бокс забави финландеца, но дори и без нея той нямаше как да притесни сериозно двамата претенденти за победата. Единствената утеха за Валтери бе най-бързата обиколка, която записа в самия край на състезанието.
Ландо Норис (McLaren) прекара самотен цялата надпревара на четвърта позиция, докато зад него Шарл Льоклер и Серхио Перес си оспорваха пето място. Мексиканецът триумфира на финала, въпреки че състезанието за него започна по ужасяващ начин. Срив в електрониката по време на загряващата обиколка го остави неподвижен на пистата и дори принуди състезателния директор Майкъл Маси да нареди втори подготвящ тур. Междувременно автомобилът на Red Bull все пак запали, Перес влезе в бокса, стартира от питлейна и благодарение на стратегията с три спирания и безброй изпреварвания си проби път до петото място.
Даниел Рикардо дебютира с екипа на McLaren, финиширайки седми, а зад него челната десетка допълниха Карлос Сайнц (Ferrari), Юки Тсунода (AlphaTauri) и Ланс Строл (Aston Martin). Тсунода направи прекрасно състезание и напълно заслужено спечели точки още при първия си опит. Другите двама дебютанти обаче останаха извън светлините на прожекторите. Мик Шумахер завърши шестнайсети, а съотборникът му в Haas F1 Никита Мацепин катастрофира още в първата обиколка след непредизвикана грешка и изкара на пистата автомобила за сигурност.
Двамата световни шампиони Фернандо Алонсо (Alpine) и Себастиан Фетел (Aston Martin) също започнаха сезона разочароващо. Испанецът пое към бокса в 33-ата обиколка заради повреда в спирачната система, докато се бореше за място в топ 10, а единайсет тура преди финала неговият съотборник в Alpine Естебан Окон бе ударен от Фетел, след като миг по-рано го бе изпреварил чисто. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Вторият кръг във Формула 1 е на 18 април в Италия на пистата „Имола“.