Британецът изпревари Ботас на старта в Китай и записа втора победа за сезона
Себастиан Фетел допълни челната тройка, но благодарение на отборните заповеди във Ferrari. Те провалиха състезанието на Шарл Льоклер и отвориха път на Макс Верстапен (Red Bull) към четвъртото място.
Стартът на надпреварата в Шанхай се оказа решаващ за крайния изход. Люис Хамилтън (Mercedes) реагира по-добре при загасването на червените светлини и прескочи потеглилия от полпозишън Валтери Ботас (Mercedes) на първи завой. Още в третата обиколка петкратният шампион вече беше извън DRS обхвата на съперника си, след което с лекота поддържаше комфортна преднина, която да му осигури безпроблемен бокс.
В 23-ата обиколка дойде първото спиране за британеца, след като Ботас бе сменил своите гуми обиколка по-рано. Това не промени по никакъв начин статуквото в надпреварата, както и вторите боксове, които бяха изпълнени едновременно в екипа на Mercedes.
Оставащите деветнайсет тура до края на състезанието минаха безпроблемно и за двамата пилоти на Сребърните стрели, които спечелиха трета поредна двойна победа и са убедително начело в шампионата на конструкторите. При пилотите Хамилтън излезе на първа позиция с шест точки преднина спрямо Ботас.
Двубоят между двамата пилоти на Ferrari бе значително по-динамичен от разходката, която Хамилтън и Ботас направиха в Шанхай. Веднага след старта Шарл Льоклер мина пред Себастиан Фетел в спора за третото място. Пилотът от Монако с лекота парираше атаките на съотборника си, но в десетата обиколка ръководството на Ferrari инструктира двамата да разменят позициите си.
На теория това е стандартна процедура, при положение че има разлика в скоростта между двамата. Темпото на Фетел обаче не бе по-добро от това на Льоклер. Същевременно младокът бе използван, за да покрие стратегията на Макс Верстапен (Red Bull) и заради по-дългия първи стинт се смъкна на пета позиция.
Проблемите на Льоклер се задълбочиха в края на надпреварата, когато се очакваше той да атакува Верстапен благодарение на по-новите си гуми. Случи се обаче точно обратното. Холандецът с лекота взе четвъртото място, докато Льоклер имаше затруднения със скоростната кутия и остана пети.
Пиер Гасли (Red Bull) прекара самотен цялата надпревара на шеста позиция, но това му даде възможност да мине през бокса два тура преди края и да се пребори за бонус точката, която най-бързата обиколка дава. Даниел Рикардо видя за първи път карирания флаг с екипа на Renault, финиширайки седми.
Осмият Серхио Перес (Racing Point) спечели четири позиции още на старта, след като атакува първи завой от външната страна и изненада съперниците си в дъното на топ десет. Далеч по-вълнуващо бе състезанието на Кими Райконен (Alfa Romeo), който стартира едва тринайсети, но благодарение на стратегията с максимално дълъг първи стинт стигна до деветото място. Челната десетка допълни Алекс Албон (Toro Rosso), който направи и най-големия прогрес в колоната, стартирайки от питлейна.
McLaren напуска Китай без спечелена точка, но за това заслугата до голяма степен бе на Даниил Квят (Toro Rosso). Руснакът имаше контакт с Карлос Сайнц веднага след старта, след което удари и Ландо Норис. От тримата единствено Сайнц стигна до финала, но на незавидната четиринайсета позиция. Пълните резултати може да видите тук.
Четвъртият кръг във Формула 1 ще ни отведе до Азербайджан след две седмици.