Началото на драг състезанията поставят два автомобила Ford през 1949 г.
Драг състезания се правят от десетки години. Ако трябва да сме точни, от 1949 г., когато два автомобила Ford застават един до друг на дълга права отсечка от пътя край Голета, Калифорния и дават пълна газ. Разбира се, не след дълго по този тип надпревари се запалват и мотоциклетисти. В неделните следобеди на 1950 г. хората се събирали да гледат зрелищни битки между коли и мотоциклети. Често сред състезателите се появявали и момчета с преправени мотори Harley-Davidson. На неизползваното летище в Санта Ана най-бързата кола записала рекорд от 193 км/ч, а най-бързият мотоциклет бил Harley-Davidson EL с прякор “the Beast” от 1947 г. с постижение от 194,7 км/ч.
Състезанията на четвърт миля изисквали повече ускорение, отколкото максимална скорост, и затова леките мотоциклети лесно побеждавали тежките коли. Естествено, надмощието им не било за дълго, защото автомобилите се научили как да свалят излишните си килограми.
През 1958 г. манията по драг състезанията отдавна вече напускала границите на щата Калифорния и начертани драг коридори имало из цяла Америка. Точно тогава Harley-Davidson пуснали на пазара двигател, който бързо се превърнал в един от най-важните в историята на спорта - Sportster XLCH. Много начинаещи и утвърдени състезатели залагали на него. В ръцете на майстори като Лио Пейн и Том Рейзър, които го монтирали във велики драгстър машини като “Turnip Eater” и “Super Sportster”, двигателят с висока компресия на Harley записал страхотни времена. През 1970 Пейн води своя “Turnip Eater” на солните езера Боневил, за да подобри рекорда за скорост, и го прави - средна от 325.6 км/ч.
През 1971 г. драгстър машината на Джо “Granddaddy” Смит, известна като “King Rat” взима четвърт миля за по-малко от 9 секунди. В същото десетилетие Смит става и първият драг състезател, спонсориран директно от Harley-Davidson Motor Company. Преди него имало и други, получавали подкрепа от местните дилъри, но той е първият официален състезател на компанията.
В следващите години двигателите Harley-Davidson продължават да носят успехи, но всичко се променя с идването на Screamin’ Eagle и отбора Vance & Hines. Обаче това е история, която ще оставим за някой друг път.