Първи впечатления от компактния кросоувър на китайския производител
След добре познатите у нас автомобили с името Great Wall китайският концерн започва да налага още една от своите марки – Haval. Първи впечатления от компактния кросоувър Н2.
Всъщност за името Haval в България се заговори още преди около две години, но поради необходимото технологично време за уреждането на въпросите, свързани с типовата хомологация на модела Н2 за пазарите в Европейския съюз, реалните продажби започнаха едва наскоро. Към момента Н2 вече е наличен при официалните представители на марката в България, а следващият модел, който се очаква да се появи по родните пътища, е Н6 – SUV от среден клас,призван да наследи добилия доста голяма популярност на родния пазар Great Wall H6. Но дотогава има време – нека засега се концентрираме върху впечатленията си от по-малкия Н2.
Между малкия и компактния клас
Да започнем с един ключов въпрос – към коя категория всъщност би следвало да бъде причислен Н2? Отговорът не е съвсем еднозначен – според междуосното си разстояние той е по-скоро в горния сегмент на малкия клас, където се подвизават модели като Seat Arona, Renault Captur, Opel Crossland X, Peugeot 2008 и т.н. С оглед на общите външни и вътрешни размери на каросерията обаче би било по-логично моделът да се конкурира с представители на компактния клас от рода на Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Suzuki Vitara и прочее. А ако разгледаме ценовата листа на Н2 (базовият модел с предно задвижване струва 34 990 лева, върховото изпълнение с двойно предаване се предлага за 41 990 лева, а топоборудване с автоматична трансмисия и предно предаване ще ви излезе 44 990 лева), отново се връщаме по-скоро към идеята за малкия клас. Което всъщност прави картината доста интересна – на цените на градски кросоувър клиентът получава модел, който в много отношения може да си съперничи с представители на по-високия клас.
Само с един бензинов двигател
По отношение на задвижването, както споменахме в краткия преглед на цените на модела, купувачите имат избор между предно и двойно предаване, а също и между механична предавателна кутия и автоматик (последният се комбинира само и единствено с предно задвижване). Двигателят обаче при всички положения е един – 1,5-литров бензинов агрегат с турбопълнене, който вече познаваме от Great Wall H6. С мощност 143 к.с. той е достатъчно темпераментен за задвижването на автомобил с размерите и теглото на Н2, но неособено високият максимален въртящ момент от 202 нютонметра налага поддържането на двигателя в определени обороти за оптимална тяга при ускорение. Доста добро впечатление създава стегнатият ход на скоростния лост при превключване на шестте предавки. Возенето е приятно стегнато, но не и твърдо, а колебанията на каросерията са в рамките на допустимото за такъв тип автомобили.
Добро съотношение цена – оборудване
При върховото ниво на изпълнение Premium оборудването е доста разточително с оглед на цената от малко под 42 000 лева и включва неща като кожени тапицерии на седалките (тази на водача дори разполага с осем вида електрическо регулиране), камера за заден ход, камера за наблюдение на периметъра около предното дясно колело, електрически люк на покрива и двузонов автоматичен климатик. Впечатляващ е и просторът на интериора, който осигурява достатъчно място за пълноценно пътуване на четирима възрастни плюс багажа им. Положителна оценка заслужава и солидната изработка на обзавеждането, както и ергономичната позиция зад волана. Няма как да не споменем и радващо добрия обзор от мястото на водача – изключително важен момент при модел, който се очаква да бъде шофиран на първо място в градски условия.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков