За цената си този автомобил предлага удивително много
Haval H6 e нагледен пример за това колко бързо напредва китайското автомобилостроене в създаването на продукти на световно ниво.
Всъщност темповете, с които еволюира китайската автомобилна индустрия са едновременно забележителни и плашещи. Забележителни за тези, които я наблюдават като специалисти, любители или потенциални клиенти – и плашеща за конкуренцията. Защото истината е, че в технологично отношение днес водещите китайски автомобилни компании се намират приблизително там, където бяха южнокорейците преди 6-7 години. А може би дори малко по-напред. Очевидно солидните финансови ресурси, амбицията за развитие и не на последно място цялото ноу-хау, което големите компании в Поднебесната империя натрупаха покрай многобройните съвместни предприятия с водещите европейски автомобилни концерни, осигуряват повече от сериозен потенциал за едно успешно бъдеще на китайските возила.
Несъмнено Great Wall e сред фирмите, които най-красноречиво показват сериозните намерения на Китай да навлезе във води, които доскоро бяха запазена територия за европейски, японски и южнокорейски компании. Нейната дъщерна марка Haval е специализирана изцяло в производството на SUV модели (което само по себе си вече е успешен пазарен ход) от различен калибър, като два от техните продукти вече се продават успешно на родния пазар. С по-малкия от тях – Н2, вече сме ви запознавали подробно през 2017 година. Сега дойде време за първа среща със значително по-големия H6, който е призван да се конкурира с модели от ранга на Nissan Qashqai, Nissan X-Trail, Renault Kadjar, Renault Koleos, Ford Kuga и така нататък.
Добро първо впечатление
Външността на автомобила постига именно внушението, което търсят повечето купувачи на SUV автомобили – за демонстрация на престиж и висока класа. Да, вярно е, че в дизайна личат някои заемки от стилистиката на други, познати вече модели на други компании. Не може да се отрече обаче, че Н6 има достолепна осанка и изглежда добре, а големите колела, хромираната решетка и предните LED фарове му придават допълнителен авторитет. Още по-интересни стават нещата, когато човек надникне в интериора – материалите тук са дори доста по-приятни на вид и допир, отколкото при голяма част от конкурентите.
Качествен и добре обзаведен интериор
Оборудването на базовото изпълнение отговаря на минимум средните нива при основните опоненти, а върховото изпълнение Supreme притежава серийно куп луксозни атрибути, включително панорамен отварящ се покрив, седалки с кожена тапицерия и електрически реглаж и пр. Зад волана е разположен 12,3-инчов комбиниран дигитален прибор, мултимедийната система разполага с деветинчов сензорен екран, налични са също асистент за спазване на лентата на движение, асистент за следене на мъртвия ъгъл, камери за 360-градусово наблюдение на периметъра около автомобила и дори система за полуавтоматично паркиране. Вътрешният простор е в изобилие, комфортът на возене и обезшумяването са на абсолютно конкурентно ниво.
Избор между два бензинови двигателя
Купувачите могат да избират между познатия от Н2 1,5-литров бензинов мотор със 163 к.с. и по-мощен (също бензинов) агрегат с кубатура 2,0 литра, мощност 190 к.с. и внушителен максимален въртящ момент от 340 Нм. И в двата случая задвижването е на предните колела. Съчетанието от двулитровия турбодвигател и седемстепенната трансмисия с два съединителя е белязано от добри маниери на работа и отлична динамика.
Остава въпросът колко струва един такъв автомобил. И отговорът е доста интересен. Цените започват от 42 990 лева за 1,5-литровия мотор и от 46 990 лева за двулитровия вариант. Най-скъпият представител на гамата, какъвто имахме възможността да шофираме, се продава за 53 990 лева – в момента това е единствено по рода си предложение за автомобил с подобни размери, оборудване и качества. Очевидно на конкуренцията ще й се наложи все повече да се съобразява с променящата се реалност – и по-конкретно с ролята на китайските компании в голямата картина.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов