Ник Хайдфелд все още има проблеми със загряването на гумите в квалификационно темпо, но е щастлив от напредъка, който постигна през последните няколко седмици.
Германецът изпитва сериозни затруднения със загряването на гумите в къса серия обиколки през този сезон, което сериозно се отразява върху темпото му в квалификациите. Във всеки старт от началото на състезателната година досега неговият съотборник Роберт Кубица стартира от по-предна позиция на грида, което е и основната причина за разликите в представянето на двамата.Хайдфелд прекара последния ден от тестовете на „Каталуня” в експериментиране с различни настройки на болида, което според германеца е било от полза. „Да, мисля, че има напредък, от времената се вижда, че би трябвало да съм подобрил темпото си не само в квалификационен цикъл, но и в дълги серии обиколки, което така или иначе съвсем не беше лошо досега”, коментира Бързия Ник преди началото на състезателния уикенд във Франция. „Мисля, че сега автомобилът е по-бърз и по-лесен за каране.”
Хайдфлед се надява да постигне по-голям напредък в следващите няколко старта. „В началото се надявах, че благодарение на една две промени всичко ще се оправи. Сега обаче съм наясно, че трябват много, макар и минимални корекции. Още преди теста имахме няколко идеи, които се оказа, че работят. Сега усещам промените, движим се в правилната посока. Но вече не вярвам, че коригирайки един компонент квалификационното ми темпо изведнъж ще се подобри. За нещастие става въпрос за постепенен процес. Мислех си, че ще реша проблемите по-бързо.”
Връщайки се назад към старта за Голямата награда на Канада, когато BMW Sauber спечели първата си победа благодарение на Кубица, Хайдфелд признава, че не е бил очарован от развитието на състезанието.
„Не, не останах доволен, тъй като имах голям шанс да спечеля първата си Гран при. И все пак резултатът беше прекрасен за отбора, двойна победа благодарение на точната стратегия. Тимът реши, че ще използвам само едно спиране в бокса, а Кубица – две. Ако на пистата се беше появила още веднъж колата за сигурност, вероятно щях да спечеля. И все пак успехът за целия отбор беше огромен, но няма как да си доволен, когато си бил така близо до победата, но си се разминал с нея.”
Кирил
Габровец, аз съм на друго мнение. Миналата година Хайдфелд се справяше прекрасно именно с гумите. Пазеше ги много по-добре от Кубица и това си личеше по резултатите. Тази година колата на BMW пасна по-добре на агресивния стил на Кубица, но си мисля, че до края на сезона отново ще се види кой е по-добрият пилот в отбора. :p
габровец
емииии тъй става,който не може да си загрява гумите... :-D :-D :-D