Новият производствен процес може да позволи Model 3 да стане по-евтин през 2021 година
Според шефа на американската компания Илън Мъск Tesla търси да продължи своя глобален ръст на продажбите и да узурпира усилията на "известните" производители на автомобили с по-достъпен компактен хечбек модел.
Смята се, че новият автомобил, насочен предимно към Европа, ще бъде обновен и адаптиран вариант на съществуващия Model 3 - и може да бъде произвеждан в новия завод на американската фирма близо до Берлин, Германия.
Говорейки пред инвеститори и анализатори на неотдавнашна конференция, Мъск подчерта, че „няма да успеем в мисията си, ако не направим автомобилите достъпни“, добавяйки: „Това, което ме притеснява най-много е това къде сме в момента и че нашите автомобили не са достатъчно достъпни. Трябва да поправим това ”.
Макар да не разкрива специфики, за да запази бъдещите нови модели на Tesla възможно най-изненадващо, Мъск потвърди, че „би било разумно да се предполага, че ще направим компактно превозно средство от някакъв вид и вероятно с по-голямо количество от някакъв вид“.
Макар че това може да е някак далеч - като се има предвид, че Tesla предстои да започне производството на своя камион Semi, суперавтомобила Roadster и пикапа Cybertruck, а по-достъпен модел от Model 3 ще бъде от решаващо значение, за да се гарантира, че марката може да се конкурира в реални условия с новите хечбек модели Volkswagen ID 3 и Peugeot e-208.
Първоначално в крайна сметка ще стартира от около 27 500 британски лири за базовия 45kWh модел, докато най-евтиният Model 3, предлаган в Обединеното кралство днес струва 43 490 лири (и двете цени са преди отпускането на правителството на Великобритания в размер на 3000 британски лири за електрически автомобили).
Смята се, че германската фабрика на Tesla, която трябва да бъде завършена и да започне да работи през юли 2021 г., може да бъде катализатор за по-малък, по-евтин модел, благодарение на това, което Мъск описва като „революция в автомобилния бранш“: гигантски машина за леене на алуминий
Считана за първа в индустрията за серийно производство, след като Tesla кандидатства за патентоване на конструкцията през миналата година, машината значително опростява процеса на сглобяване на шасито в едно цяло, което традиционно се извършва чрез сгъване, заваряване и залепване на множество панели и части.
Мъск твърди, че процесът, който вече се използва в завода на Tesla в Калифорния за кросоувъра Model Y, намалява отделните части на рамата на автомобила от 70 до само две, което я прави едновременно по-евтина и далеч по-проста.
Новата машина и произтичащата от това здравина на конструкцията на автомобила на теория лесно биха позволили класически компактен хечбек да бъде приложен към Model 3.