Конструкторите трябва да разсекретят серийния автомобил преди края на годината
След премиерата на стандартния Focus нямаше смисъл да бъде маскирана "горещата " версия Ford Focus ST. Независимо от това, изпитателите, които пуснаха на тест модела с пет врати на пистата Нюрбургринг, залепиха традиционно камуфлажно фолио на двете брони и на спойлера на покрива. Да не говорим, че вече всичко е ясно: дизайнът на предницата ще бъде много близо до пакета ST-Line. Конструкторите трябва да разсекретят серийния автомобил преди края на годината.
Мрежата с големи отвори в долната част на бронята и променените елементи на в нейните странични зони са почти единственото нещо, което ще ни позволи да разпознаваме ST отпред, в допълнение към емблемата на версията.
Последното поколение на Focus ST разполагаше с единствен многоъгълен накрайник на изпускателната система в центъра. В новото издание са двойки кръгли накрайници (така бяха оформени н в по-предното поколение).
Предизвикват недоумение знакът "Отмъстителите" на петата врата и надписът Bruce, което е ясен намек за Брус Банер (Хълк). Вероятно Ford сравнява ST със супергероя или или просто изпитателите са на вселената Марвел. За мощността на ST вече има добре обосновани предположения. Автомобилът трябва да получи усъвършенстван четирицилиндров турбодвигател 2,0 с мощност от порядъка на 280-290 "коня" (при предшественика 250-256 к.с. в зависимост от пазара), а също и 390-400 Нм (преди това 360).
Компанията също трябва да запази дизеловия Focus ST, който ще получи агрегат с работен обем 2,0 с мощност от 200-205 к.с. (преди това 185 к.с.) и максимален въртящ момент от 410-440 Нм (преди това 400 Нм). В останалата част събратята ще бъдат идентични: по-ниско окачване, повдигнат и увеличен спойлер на петата врата, пренастроено кормилно управление...
Вече стана ясно, че клиентите на Focus ST ще могат да избират между механична и автоматична трансмисия (някои източници предполагат роботизирана предавателна кутия). И в двата случая се очаква подобряване на динамиката при ускоряването. Новият бензинов хечбек ST с ръчна кутия трябва да ускорява от нула до сто за 6,4 секди, дизелът – в порядъка на 8 сек. С каросерия комби този показател ще бъде по-голям с 0,2 секунди. Интересно е да сравним тези числа с показателите на първия Focus ST от 2002 г. Хечбекът е оборудван с двулитров атмосферен двигател с мощност 173 к.с. и 196 Нм въртящ момент в комбинация с шестстепенна механична кутия. Този тандем осигурява ускоряване от място до сто за 8,2 секунди.