Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hennessey Venom F5 получи сериен облик

16.12.2020 11:51

Половината от тиража вече е продаден. Входният билет ще бъде най-малко 2,1 млн. долара

Само преди няколко седмици Hennessey Performance представи пикапа Venom 800 F-150 Supercharger с мощност 816 к.с., но нека бъдем честни - чакахме Venom. Разбира се, говорим за напълно безумния хиперавтомобил Venom F5, който в крайна сметка е представен от родствената компания Hennessey Special Vehicles в производствена форма. Известно е, че моделът дължи името си на скалата Fujita, според която се оценява разрушителната сила на торнадото - най-мощните от тях са класифицирани като F5. Автомобилът е малко по-различен от прототипа, но основните козове (като свръхсилния монокок в основата или доработеният малък агрегат, известен като Fury) остават с него.

Дължината на новия автомобил е 4666 мм, широчината - 1971 мм. Пътният просвет се регулира от 75 до 140 мм отпред и от 85 до 160 мм отзад. Кованите алуминиеви джанти на предната ос са обути с гуми 265/35 R19 Michelin Pilot Cup Sport 2 и гуми 345/30 R20 отзад.

Теглото на монокока от въглеродни влакна е само 86 кг. Устойчивостта на усукване на елемента достига 52 000 Нм/deg. Известно е, че Bugatti Chiron, чиито параметри мълчаливо се считат за златен стандарт, може да се похвали с резултат от 50 000 Нм /deg.

Корпусите на турбокомпресора са 3D отпечатани от титан. Интеркулерите са разположени в блока. Диаметърът на алуминиевите турбинни колела е 76 мм. Такива механизми генерират налягане до 1,6 бара. Теглото на доработения осемцилиндров двигател е фиксирано на около 280 кг.

6,6- литровият битурбо агрегат има чугунен блок и алуминиеви цилиндрови глави, титаниеви всмукателни клапани и високотемпературни изпускателни клапани Inconel. Последният също се използва заедно с неръждаема стомана за производството на изпускателната система. Магистралата е допълнително покрита с керамично покритие Cerakote - това се използва за обработка на вътрешните стени на стволовете. Агрегатът развива 1842 к.с. при 8000 об/мин и 1617 Нм при 5500 об/мин. Известно е, че повече от 83% от тягата е налична след 2000, а границата е определена на около 8500.

Наследникът на Venom GT дължи своите характеристики не само на параметрите на силовия агрегат, но и на широкото използване на композитни материали. По-голямата част от каросерията е направена от въглеродни влакна, алуминий - покривът и подрамките, скрити под облицовката.

Кутията е седемстепенна роботизирана CIMA с един съединител. В информацията за серийния автомобил няма нито дума за обявената преди това механична трансмисия. Задвижване на задните колела, включен е диференциал с ограничено приплъзване. Интересно е да се проучи информацията за предавателните числа и съответната скорост за всяка предавка. За първата е 3,133 и 115 км/ч, за втората - 2,100 и 172 км/ч, за третата - 1,520 и 237 км/ч, за четвъртата - 1,172 и 307 км/ч, за петата - 0,941 и 383 км/ч , за шестата - 0,784 и 460 км/ч, за седмата - 0,675 и теоретични 534 км/ ч. Зданата има стойност 2,875 и е готова да ускори автомобила с две врати до 117 км / ч.

Не за да упрекнем създателите на купето SSC Tuatara, но се предвижда рекордът за максимална скорост на хиперавтомобила Hennesseyда бъде поставен в съответствие с всички правила на пистата на НАСА. Тогава експертите също ще одобрят резултата на затворен участък от редовен път.

В тази конфигурация автомобилът с тегло 1385 кг ускорява до първите 100 км/ч за 2,6 сек, за 4,7 ще достигне 200 км/ ч, за 8,4 - 300 км/ч, за 15,5 - 400 км/ч. Обещава се, че максималната скорост трябва да надвишава 500 км/ч. Според Джон Хенеси купето може да постигне близо 540 км/ч, но задачата на компанията е да направи автомобил с отлично управление, не само по права линия, така че бе решено да бъде жертвана такава максимална скорост.

Най-високите стойности ще бъдат достъпни за водача само в режим F5 (има още Sport, Track, Drag и Wet), който се активира при достигане на 225 км/ч. Друг момент - настройката се отключва за собственика на хиперавтомобила само след преминаване на определени курсове на полигона на компанията в Тексас. За щастие упражненията са включени в цената на автомобила. За това колко "коне" могат да бъдат получени без разрешение, ще разберем през февруари, когато автомобилът преминава през процедурата за окончателно калибриране. Между другото, списъкът с тестове преди доставката на автомобили на клиентите включва ускоряване на всеки до прословутите 500 км/ч.

Отвън можем да видим опростената аеродинамична опашка. В същото време коефициентът на съпротивление се влошава от 0,33 на 0,39. По-агресивен сплитер и голямазадно крило могат да бъдат върнати като част от Track Package за 100 000 долара .

Автомобилът има независимо окачване с двойни носачи. Конструкцията е допълнена от регулируеми амортисьори за компресия и отскок на Penske с външни резервоари. Спирачки - карбоно-керамични с шестбутални апарати и 390-мм дискове, отзад са монтирани четирибутални механизми. Между другото, компанията планира да използва същата платформа за няколко свои собствени модела, но F5 ще остане водещ.

Кокпитът е тапициран с кожа и модифициран с въглеродни влакна. Формата на волана е вдъхновена от авиационната тема и съдържа много контроли, например изборът на режим на работа на чистачките или осветлението. Диагоналът на цифровия панел с уредите е 7 инча, а на медийна система Alpine е 10 инча.

Сега единственият произведен екземпляр на Hennessey Venom F5 е в Англия. Местните компании Delta Motorsport и TotalSim участваха активно в разработването на модела, а проекта ръководи бившият инженер на General Motors Джон Хайнриси. Между другото, той стана първият, който ускори Corvette C8 до 330 км/ч. Общо заводът в Сили планира да сглоби 24 автомобила F5 с две врати и само дванадесет от тях ще напуснат Щатите. Половината от тиража вече е продаден. Входният билет ще бъде най-малко 2,1 млн. долара. Известно е , че преди три години беше възможно да се резервира автомобил на цена от 1,6 млн. долара.

Коментари
comments powered by Disqus