Дженсън Бътън (McLaren) завърши втората група колективни тестове на „Херес” с най-добро време както за деня, така и за годината. Световният шампион спря хронометрите на 1:18.871 минути.
В последния ден от предсезонната подготовка на „Херес” природата отново бе благосклонна към отборите, тъй като през цялото време пистата бе суха, а небето – безоблачно. Всички пилоти завъртяха повече от 80 обиколки, като единствено Тимо Глок трябваше да се задоволи с 28 заради проблеми с хидравличната система на Virgin.
Дженсън Бътън бе начело през по-голяма част от деня, след като започна сутрешната сесия със поредица от къси серии. Малко след 11 часа световният шампион вдигна летвата на 1:18.871 минути, което е и най-доброто постижение от осемте тестови дни на „Херес” тази година. Резултатът му обаче си има и своето логично обяснение. На първо място това е квалификационната симулация, на второ – отличните атмосферни условия и на трето – мекия комплект гуми, който Bidgestone осигури на отборите за тазседмичната подготовка (миналата предпочетоха твърдия вариант).
Роберт Кубица (Renault) използва тактика, подобна на тази на Бътън, и след серия квалификационни обиколки сутринта си гарантира второто място, като резултатът му бе с 2 десети по-слаб. Третият Камуи Кобаяши (Sauber) обаче започна деня с повреда. Проблем в горивната система го принуди да спре само десет минути след началото на сесията, но екипът на Sauber се справи бързо със ситуацията и малко преди 9 часа той поднови програмата си. Кобаяши регистрира най-доброто си време следобед, когато подобно на повече пилоти въртеше дълги серии.
Витантонио Лиуци изведе Force India на четвърта позиция и не скри задоволството си от поведението на VJM03, а Нико Розберг (Mercedes GP) завърши пети, след като в края на деня спря хронометрите на 1:20.061 минути. Ферандо Алонсо и Ferrari отново работеха главно върху състезателното темпо на F10, което е и причината за шестия резултат на испанеца. Неговият сънародник Хайме Алгресуари (Toro Rosso) остана седми.
За осмия Марк Уебър (Red Bull), който вчера бе най-бърз, денят не премина по план. Австралиецът загуби повече от три часа сутринта заради повреда. Red Bull така и не потвърди какъв точно е проблемът на Уебър, но от съображения за сигурност смени двигателя на RB06. Девети остана Нико Хюлкенберг (Wiliams), който през целия ден въртеше само дълги серии.
Битката между двата новака Virgin и Lotus продължи и днес. Тимо Глок започна отлично деня и направи серия от добри времена, но проблемите с хидравликата, за които ви споменахме по-рано, му попречиха да продължи в този ритъм и той трябваше да се задоволи с десетото място. Ярно Трули (Lotus) остана последен, но той завъртя впечатляващите 141 обиколки и то без съществени проблеми за T127.
Последният колективен тест преди началото на сезона във Формула 1 е на пистата „Каталуня” в Барселона от 25 до 28 февруари.