Последният ден от колективните тестове на пистата „Херес“ върна отборите във Формула 1 към неприятните спомени от миналата седмица във Валенсия. Дъждът отново възпрепятства нормалните процедури и затрудни в максимална степен пилотите и техните екипи. Ник Хайдфелд се справи най-добре с екстремните условия на пистата и въпреки че завъртя само 36 обиколки, постигна най-добро време 1:29.486.
Хайдфелд стартира тестовата програма с „екстрийм“, но впоследствие превключи на класическите гуми за дъжд. Пилотът на BMW насочи усилията си върху фините настройки на тракшън контрола и върху базисната диагностика. Проверките на F1.07 не продължиха по време на следобедната сесия, но германецът постигна най-добро време за деня. Неговият съотборник Тимо Глок, който за първи път имаше възможност да тества в реални условия новия болид, завъртя 27 обиколки и се класира на трета позиция.
Алекс Вурц, който още при първия старт на FW29 зае престижното второ място, повтори отличния резултат и финишира на по-малко от десета спрямо лидера Хайдфелд. Вторият Williams, зад волана на който застана Нико Розберг, бе пети.
Пилотите на Ferrari Кими Райконен и Фелипе Маса се насочиха към корекция на настройките на F2007, съответни за екстремни атмосферни условия. Въпреки дъжда Кими записа 88 обиколки и даде четвърто време, докато младият бразилец, който бе най-бърз в сряда, остана на шеста позиция.
Рубенс Барикело съумя да въведе Honda в първата шестица, след като постигна личен резултат 1:30.684. Неговият потенциален колега Марко Андрети, който тества зад волана на предишната версия RA106, отново остана в дъното на таблицата.
Екипът на McLaren също ограничи тестовата си програма. Фернандо Алонсо завъртя само 9 обиколки и логично изостана сериозно спрямо лидера Хайдфелд. Педро де ла Роса бе натоварен със задължението да оптимизира работата на автомобила при дъжд и навъртя впечатляващ километраж, но финишира едва дванадесети.
Пилотите на Toyota - Ярно Трули и Франк Монтани и на Red Bull Racing - Марк Уебър и Дейвид Култард останаха в средата на таблицата между 8 и 11 място и отново не впечатлиха с представянето си.
Тимът на Renault прецени, че атмосферните условия не съответстват на предварителния график на отбора и реши да пропусне последния ден от колективните тестове.
Следващата тридневна сесия стартира идния понеделник на пистата „Каталуня“ в Барселона.
Херес - 8 февруари 2007
1. Н. Хайдфелд - BMW Sauber F1.07 - 1:29.486 - 36 об.
2. А. Вурц - Williams Toyota FW29 - 1:30.061 - 69
3. Т. Глок - BMW Sauber F1.07 - 1:30.213 - 27
4. К. Райконен - Ferrari F2007 - 1:30.628 - 89
5. Н. Розберг - Williams Toyota FW29 - 1:30.684 - 64
6. Р. Барикело - Honda RA107 - 1:30.684 - 47
7. Ф. Маса - Ferrari 248 F1 - 1:30.746 - 44
8. Я. Трули - Toyota TF107 - 1:30.981 - 89
9. Ф. Монтани - Toyota TF107 - 1:31.027 - 75
10. Д. Култард - Red Bull Renault RB3 - 1:31.166 - 66
11. М. Вебер - Red Bull Renault RB3 - 1:31.405 - 68
12. П. Де ла Роса - McLaren MP4-22 - 1:31.479 - 71
13. Ф. Алонсо - McLaren MP4-22 - 1:31.573 - 9
14. М. Андрети - Honda RA106 - 1:32.387 - 62