Марк Уебър демонстрира нагледно прогреса на Red Bull, след като изведе новия болид на отбора RB4 в челото на неофициалното класиране във втория пълен ден от тестовете на „Херес“. Най-бързата обиколка на австралиеца бе с половин секунда по-добра от тази на Нико Розберг, отредила му второто място.
Уебър спря хронометрите на 1:18.628 минути, като по-всяка вероятност върховото постижение е резултат от квалификационна симулация с малко гориво на борда и нов комплект гуми. Прогресът на RB4 в последните няколко седмици обаче е неоспорим. Въпросът е дали отборът се е справил с проблемите в надеждността, които миналата година непрестанно съпътстваха Уебър и Култард.Розберг и Накаджима по категоричен начин демонстрираха отличната форма, в която се намира отборът на Williams в процеса на предсезонната подготовка. Проблемите с предното крило на FW30 отдавна са забравени, а резултатите – по-добри от очакваните. Вторият Нико завъртя 98 обиколки, най-добрата от които за 1:19.091 минути, а Накаджима остана трети, на две десети зад него.
Местният любимец Фернандо Алонсо се появи на пистата „Херес“ и предизвика сериозно оживление по трибуните днес. Близо 4000 души наблюдаваха как двукратният световен шампион завършва сесията с четвърто време. Пети остана пилотът на BMW Sauber Роберт Кубица.
Най-бързият вчера – Люис Хамилтън, се смъкна до шестото място. Седмият Дейвид Култард предизвика първия червен флаг на пистата днес. Пилотът на Red Bull изпусна първия завой в 10:04 местно време и изхвърча извън пистата. Другият състезател, станал причина за принудителното спиране на тестовата сесия, бе Нелсиньо Пикет. Причина за проблемите на бразилеца бе повреда в двигателя на Renault.
RA108 на Honda днес се появи на пистата с ново задно крило, но това не се отрази върху резултатите на отбора. Дженсън Бътън остана тринайсети, а Рубенс Барикело – на предпоследната петнайсета позиция.
Голяма част от отборите промениха драстично първоначално планираните програми заради силния вятър в региона.