Вторият ден от колективните тестове на пистата “Херес” наруши хегемонията на McLaren, поне що се касае до най-бързите обиколки. Фелипе Маса, който вчера пропусна проверката заради здравословни проблеми, се завърна зад волана на F2007 и постигна най-добро време - 1:19.746.
Хоризонтът пред екипа на Ferrari обаче далеч не бе безоблачен. Кими Райконен пропусна голяма част от подготовката заради технически проблем, а дъждът, който намокри пистата по време на следобедната сесия, допълнително затрудни задачата на финландеца. Въпреки неудачите “Айсмен” даде пето най-добро време.
Фернандо Алонсо също имаше сериозни проблеми. Испанецът се завъртя още на първия завой и бе принуден за известен период да прекъсне тренировката. Но това не бе всичко. По време на следобедната сесия двукратният световен шампион пак стана причина за появата на червения флаг на пистата, след като отново на същото място не успя да овладее своя MP4-22. Все пак Алонсо измина 101 обиколки и записа четвърто време в класирането за деня. Неговият съотборник Люис Хамилтън за пореден път се представи обещаващо. Младокът навъртя сериозен километраж и се класира на втора позиция само на една десета от лидера Маса.
Не само Алонсо провокира появата на червения флаг. Кими Райконен, Марк Уебър, Ралф Шумахер, Ярно Трули и Алекс Вурц също затрудниха тестовата програма на останалите пилоти. Маслената помпа на RB3 принуди Уебър да прекъсне подготовката, технически проблем на TF107 остави Ралф на пистата, неговият съотборник в Toyota Ярно Трули “взриви” двигателя на своя автомобил – нещо, с което може да се похвали и вторият от вчера Алекс Вурц.
Тестовите пилоти на Renault имаха един наистина продуктивен ден. Нелсиньо Пикет, който работеше основно върху настройките на автомобила, завъртя 76 обиколи и записа шесто време. В опитите си да се пригоди към новия R27 Рикардо Зонта остана едва четиринайсети, но събра ценни данни относно аеродинамиката на някои от компонентите и представянето на спирачната система.
Honda отново не постигна така дълго очаквания пробив в челото на неофициалното класиране. Дженсън Бътън зае тринайсета позиция, докато младокът Марко Андрети, който се включи днес в тестовата програма на японския тим, остана последен на повече от две секунди спрямо лидера Фелипе Маса.
Екипът на Williams определено има сериозни амбиции за предстоящия сезон и сякаш може да разчита на новия FW29. Вурц даде седмо най-добро време и изпревари с една стотна своя съотборник Хайдфелд, който логично остана на осмо място. Въпросът е дали отборът на сър Франк Уилямс ще може да разчита на един наистина надежден автомобил или ще бъде преследван отново от технически проблеми? На този етап надали някой може да даде категоричен отговор, но двигателят на Toyota, който не издържа днес на темпото на Вурц, сякаш поражда известни съмнения относно позитивния изход за Williams.
Херес - 7 февруари 2007
1. Ф. Маса - Ferrari F2007 – 1:19.746 - 46 об.2. Л. Хамилтън - McLaren MP4/22 – 1;19.821 - 109
3. Р. Кубица - BMW Sauber F1.07 – 1:19.839 - 96
4. Ф. Алонсо - McLaren MP4/22 – 1:20.046 - 101
5. К. Райконен - Ferrari F2007 – 1:20.068 - 46
6. Н. Пикет - Renault R27 – 1:20.070 - 76
7. А. Вурц - Williams Toyota FW29 – 1:20.132 - 78
8. Н. Розберг - Williams Toyota FW29 – 1:20.143 - 66
9. Р. Шумахер - Toyota TF107 – 1:20.604 - 59
10. М. Уебър - Red Bull Renault RB3 –1:20.629 - 36
11. Д. Култард - Red Bull Renault RB3 – 1:20.702 - 70
12. Н. Хайдфелд - BMW Sauber F1.07 – 1:20.710 - 80
13. Дж. Бътън - Honda RA107 – 1:20.751 - 100
14. Р. Зонта - Renault R27 – 1:20.767 - 86
15. Я. Трули - Toyota TF107 – 1:20.898 - 80
16. М. Андрети - Honda RA106 – 1:22.151 - 74