Кристиан Клийн бе най-бърз във втория ден от тестовете на „Херес”. Тестовият пилот на BMW Sauber завъртя 84 обиколки при еволюцията на аеродинамиката на F1.08, като най-добрата от тях за 1:19.537 минути.
Към отборите на Williams, BMW и Honda, които използваха вчерашния ден за подготовка на своите млади кадри, се присъединиха McLaren, Red Bull, Renault, Toro Rosso и Toyota. Топло и слънчево време помогна на осемте екипа да изпълнят първоначално заложените програми по подготовката за предстоящите четири финални състезания и по развитието на новите автомобили, включително и иновационните KERS системи.На три десети зад лидера Клийн завърши звездата от последната Гран при Себастиан Фетел. Пилотът на Toro Rosso, който тества за бъдещия си отбор Red Bull Racing, завъртя 60 обиколки, като повреда в скоростната кутия на RB4 стана причина за преждевременния край на програмата му.
Един от сочените за заместници на Фетел пилоти – Себастиен Буеми, се присъедини към екипа на Toro Rosso днес. Швейцарецът даде трето време, със седем десети по-слабо от това на лидера. Утре за италианския тим ще кара останалият без отбор след фалита на Super Aguri Такума Сато.
Четвъртият Гари Пафет отговаряше за развойната дейност на MP4-23 на McLaren. Британецът тества за първи път KERS системата на своя тим, както и някои корекции по аеродинамиката на автомобила, предвидени за оставащите четири старта до края на сезона. Педро де ла Роса ще го замести утре.
Най-голямо интерес предизвикаха Камуи Кобаяши и FW30 на Williams. Японецът остана последен, след като тества със задно крило и дифузьор, съобразени с регулациите, които догодина ще важат във Формула 1.
Правилникът за 2009 година ограничава размера на задното крило до 800 мм в ширина, но позволява по-високото му позициониране и по-дълбок профил. Дифузьорът трябва да е разположен по-ниско, да бъде скъсен спрямо настоящите си размери и изместен назад. Интересни промени има и по отношение на предното крило, което освен, че ще бъде по-широко, ще позволява регулация на ъгъла на атака в рамките на шест степени от страна на самия пилот по време на движение.