Себастиен Буеми, който оглави класирането на "Херес" вчера, бе най-бърз и във втория ден от тестовете на испанската писта.
Кандидатът за титулярното пилотско място в Toro Rosso завъртя цели 128 обиколки, като най-бързата от тях за време 1:18.073 минути. Неговите конкуренти – Такума Сато и Себастиен Бурде, които отговаряха за втория автомобил на отбора, завършиха на втора и четвърта позиция, съответно с шест десети и една секунда изоставане.Екипът на McLaren тества за първи път новия тип предно крило, съобразено с изискванията върху аеродинамиката за сезон 2008. Педро де ла Роса отговаряше за междинния MP4-23A, докато Хейки Ковалайнен работеше върху KERS системата на отбора. Испанецът даде трето време, докато Хейки – шесто.
Петият Кими Райконен не бе особено доволен от програмата си вчера и днес. „Не свършихме достатъчно работа тези два дни”, коментира бившият световен шампион. „Работихме главно върху сликовете, пробвахме и някой промени, които ще въведем догодина. Безсмислено е да правим спекулации относно резултатите. Прекалено много различни конфигурации се тестват на пистата тези дни. Ще имаме по-ясна представа за разпределението на силите едва когато извадим новите автомобили.”
Съотборникът на Райконен в екипа на Ferrari Фелипе Маса пристигна от Бразилия днес и се включи към подготовката на отбора към 15:30. Маса завъртя 27 обиколки и завърши десети.
Фернандо Алонсо (Renault) седна за първи път зад волана след Гран при на Бразилия, с която завърши сезон 2008. Сесията не започна добре за испанеца, след като сутринта излетя от пистата и предизвика първия червен флаг, но до края й натрупа солиден километраж. След 105 обиколки Алонсо остана на седма позиция.
Двамата пилоти на BMW Sauber Ник Хайдфелд и Роберт Кубица завършиха съответно на девето и единайсето място, като полякът завъртя 39 обиколки преди да прекрати преждевременно програмата си около 14 часа заради технически проблем. Третият червен флаг предизвика Нико Розберг (Williams).
Голяма част от пилотите днес изразиха недоволството си относно работата на новите сликове. „Задните гуми заминават изключително бързо, но предна лява също се износва много”, коментира Буеми. „Преди три седмици в Барселона ситуацията беше сходна, въпреки че тогава имаше повече автомобили на пистата.”
Тестовете на „Херес” продължават и утре.