Декемврийските тестове във Формула 1 започнаха да стават леко отегчителни, след като за пети пореден път Себастиен Буеми оглави класацията за най-бърза обиколка на „Херес“.
Швейцарецът, който замества контузения Марк Уебър в екипа на Red Bull, спря хронометрите на 1:17.029 минути - с две десети по-добро постижение от върховото му миналата седмица с болида на Toro Rosso. Днес в подготовката на отбора се включи титулярният пилот Себастиан Фетел, но и това не спря устрема на Буеми. Фетел завърши с втори резултат, изоставайки с три десети.С резултатите на пистата швейцарецът доказа, че напълно заслужава едно от двете вакантни места в братския Toro Rosso, за които се борят още Такума Сато и Себастиен Бурде. Това е и основната причина Буеми да вярва, че статута му на титуляр за догодина е в кърпа вързан. „Много съм доволен. Надявам се да вземат (Toro Rosso) решението си в близко бъдеще. На този етап съм убеден в крайния изход, тъй като направих всичко, което е по силите ми. Но не искам да мисля по въпроса преди да подпишем договора“, коментира Буеми в Испания.
Red Bull тества със старата конфигурация на аеродинамиката, докато BMW Sauber и Williams отдавна работят върху пакетите за сезон 2008, което логично се и отрази на времената. Ник Хайдфелд завърши трети, a неговият съотборник Роберт Кубица изведе междинния F1.08B, оборудван с KERS, на четвърта позиция. Казуки Накаджима остана в дъното на таблицата.
Междувременно на новата писта в Алгарв McLaren и Ferrari продължават подготовката си за предстоящия сезон 2009. Тестовият пилот на Сребърните стрели Педро де ла Роса работеше предимно върху системата за възстановяване на кинетичната енергия. Испанецът завъртя 68 обиколки, като най-бързата от тях – 1:30.080 минути, му отреди първото място.
Ferrari използва два автомобила за втория ден от подготовката си. Лука Бадоер се фокусира върху дългите серии и надеждността на двигателя, докато Марк Жене отговаряше за настройките на болида и работата на новите гуми. Бадоер остана втори с време 1:31.320, а неговият съотборник – трети с близо две секунди изоставане.