Заради пясъчната буря в Бахрейн отборите на Ferrari, Toyota и BMW Sauber прекараха по-голямата част от деня в гаражите си. На испанската писта „Херес” обаче останалите тимове се радваха на слънчево и топло време.
И днес Хейки Ковалайнен отговаряше за програмата на McLaren-Mercedes. Финландецът работи главно върху KERS системата на MP4-24, което бе и причината неговият тим да оборудва новия болид с миналогодишното задно крило. Себастиен Буеми с междинния STR3 на Toro Rosso отново даде най-добро време, но именно Хейки оглави класирането в групата на отборите, които работят по план 2009.След 110 обиколки на „Херес”, най-бързата от които за 1:20.799 минути, Ковалайнен подобри постижението на Себастиан Фетел от вчера с 1,4 секунди. Неговият резултат обаче, също като този на Буеми, не подлежи на интерпретация заради нестандартната конфигурация на аеродинамиката при MP4-24.
В група 2009 най-добро време даде третия Марк Уебър (Red Bull). Австралиецът, който се появи за първи път зад волана, след като счупи своя крак през ноември, завъртя 83 обиколки пред погледа на своя шеф Дитрих Матешиц и на бившия си съотборник Дейвид Култард.
„Беше много по-добре”, отговоря Уебър на въпроса дали първоначалните му очаквания са се оправдали. „Не бях настроен песимистично за завръщането си, но понякога натоварването във Формула 1 е огромно. Знаех какво да очаквам и се опитах да дам най-доброто от себе си. Завъртях 80 обиколки, което е повече от цяло състезание, така че първият ми ден мина добре.”
Казуки Накаджима пое от Нико Хюлкенберг ангажиментите по развитието на FW31 на Williams. Въпреки че натрупа сериозен километраж (125 обиколки), японецът остана четвърти. Но най-разочарован от втория ден на „Херес” бе пилотът на Renault Нелсиньо Пикет. Френският тим отново имаше технически проблеми и Пикет завъртя само 49 обиколки, за да завърши на последната позиция.
Тестовете в Испания продължават и утре.