Навремето всъдеходът е служил в армията и пожарната. В следващата фаза от живота си е станал много по-елегантен – и модерен.
Магазините за крейт мотори на американските производители са добре заредени; понякога изглеждат почти неизчерпаеми. В случая с General Motors като че ли всеки от двигателите за допълнителен монтаж, които се доставят на клиентите в сандъци (оттук и терминът crate engine), някога е бил редовно използван в Corvette. Това важи и за LS3 V8, който служи като сериен мотор на Corvette C6 и е монтиран също в Chevrolet Camaro SS от онова време.
Защо е това отклонение по темата за двигателите за допълнителен монтаж в САЩ? Защото в хода на рестомод1 конверсията на този Chevrolet Blazer от поколението K5, 1984 моделна година, точно този двигател LS3 се настанява в грамадната предна част. Фирмата се нарича Retro Designs и комбинира 6,2-литровия V8 с мощност 436 к.с. и трансмисията 4L65E, която също е широко разпространена във вселената на GM и е здрав четиристепенен автоматик.
Служба в армията и пожарната
Екипът от Конкорд, Северна Каролина, запазва оригиналната разпределителна кутия. Нови обаче са дисковата спирачна система на четирите колела и окачването, което работи с амортисьори Bilstein. Бедлок джантите с бронзов цвят носят всъдеходни гуми BF Goodrich в офроуд формат 33x12,5 R18.
Като погледнете всъдехода, вече няма как да познаете, че е изкарал тежка служба във ВВС на САЩ и няколко противопожарни служби. Съвсем уместно от Retro Designs са избрали цвета "Army Green" от портфолиото на химическата компания PPG за своя рестомод K5. „Опитахме се да останем възможно най-верни на оригиналния автомобил, за да запазим част от неговата историческа елегантност с нашата преработка“, казва Даниел Валевац, генерален мениджър на Retro Designs.
Кожа, каре, ролбар
Всички допълнителни части, като здравите брони, силно повдигнати нагоре за оптимален ъгъл на надвеса, и различните емблеми, са черни. Осигурени са здрави куки за теглене отпред и отзад, а решетката е защитена от масивна рамка.
Реставрацията и модернизацията са отнели общо осем месеца. Голяма част от това време е посветено на работа по интериора. Части от арматурното табло, вътрешните панели на вратите и седалките са покрити с нова кожа; последните две имат също и кариран плат. Нови мокети покриват целия под, добавени са информационно-развлекателна система със сензорен екран, по-добра звукова уредба и видео функция. Клетка за защита при преобръщане осигурява безопасност, LED осветление се грижи за домашна атмосфера.
Между другото: За рестомод конверсията на Chevrolet K5 фирмата Blazer Retro Designs облекчава сметката ви със $190 000. В момента това съответства приблизително на стойността в евро.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Retro Designs
1Restomod е термин, използван първоначално в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на restomod е телевизионната звезда Джей Лено.