След спечелените три точки в старта за Голямата награда на Турция Хейки Ковалайнен излезе седми във временното класиране при пилотите с актив от 19 точки, две повече от тези на съотборника си Джанкарло Фисикела. Още в първия завой на „Истанбул Парк“ опитният италианец се удари в Ярно Трули, което го лиши от възможността да се бори за място в челната осмица.
Хейки, много силно състезание в Турция...
Да, така беше. През целия уикенд отборът се справяше успешно, а резултатът не бе лош – шесто място и спечелени три точки. Разбира се, иска ни се да се представяме по-добре, но най-важното на този етап е да извлечем максимума от автомобила. Успяхме да реализираме тази цел, което е достатъчна причина да сме доволни. Състезанието бе добро за мен, в последните обиколки дори се опитах да застигна Люис Хамилтън. Надявам се да запазим доброто темпо и за старта в Италия.
„Монца“ е твърде нестандартна писта. Обичаш ли да се състезаваш на нея?
Цялата надпревара е изключително вълнуваща не само заради конфигурацията на трасето, но и заради атмосферата. Това е един от най-специалните уикенди във Формула 1. Пистата е много бърза, използват се настройки за ниско аеродинамично прилепяне, което означава, че пилотите трябва да са максимално концентрирани във всеки един момент. Тук много често ставаме свидетели на драматични състезания от една страна, а от друга – феновете на Ferrari ще подкрепят непрестанно своя тим. Целта ни е да се представим на ниво и да зарадваме привържениците ни, които също ще бъдат по трибуните.
Какъв е ефектът от по-слабото аеродинамично прилепяне?
Изискванията както към пилотите, така и към техните пилоти са огромни. Автомобилът е изключително „лек“ и много лесно поднася в завоите. „Лесмо 1“ и „Лесмо 2“ са трудни , тъй като преминаваш през тях на четвърта предавка и когато гумите са износени, както в състезателни условия, е много трудно да запазиш пълен контрол над болида. Това са характеристики, специфични само за „Монца“.
Кой фактор ще бъде от ключово значение за доброто представяне?
„Монца“ е високоскоростна писта и от тази гледна точка най-важният фактор е добрата максимална скорост. Не трябва да се пренебрегва обаче и излизането от завоите, да се отпуска газта в точния момент без плъзгане или загуба на време... Концентрирахме се върху тази област по време на тестовете и събрахме достатъчно количество данни, които ще използваме за подготовка на петъчната ни програма. Имаме желание отново да покажем, че вървим напред, точно както в Истанбул.
Джанкарло, нямаше късмет в Турция, но въпреки това не престана да се бориш до края на надпреварата...
Наистина изгубих много в инцидента на първия завой. С лекота щях да намеря място в зоната на точките, а на финала бях девети. Важно е обаче да оставя това зад гърба си и да гледам само напред. До края на сезона има още цели пет състезания, като всяко едно от тях ще бъде изключително значимо както за целия тим, така и за мен. Изцяло сме се фокусирали върху Гран при на Италия, което е твърде специално състезание за мен
Какво е усещането да караш пред родна публика?
Тази година стартът на „Монца“ е особено значим за мен, тъй като Италия има само едно състезание в календара на Формула 1 поради отпадането на „Имола“. Винаги съм се наслаждавал на „Монца“, още от момента, когато карах във Формула 3. През 2005 се качих и на подиума и станах първият италианец, постигнал тази цел след Алборето. Пистата е предизвикателство за всеки един пилот. Имам добри спомени тук, но да видим какво ще се случи през тази година?“
Как ще се представи R27?
Работихме изключително усилено, за да сме сигурни, че разполагаме с един конкурентен автомобил. Използвахме тестовете през миналата седмица основно за да се подготвим за предстоящия старт. За съжаление лошото време в четвъртък ограничи програмата ни. Както всички останали отбори разчитахме на нов, специално конструиран за „Монца“, аеродинамичен пакет. Сигурни сме в качествата на двигателя ни. Въпреки че тествахме съвсем скоро на тази писта, свободните тренировки ще бъдат от огромно значение за правилните настройки на автомобила. Нужно е да уцелим точния компромис между силен болид за квалификациите и достатъчно бърз в дългите серии.
по материали на Renault