Иновативната конструкция е понесла 58 kN натоварване при катастрофата на Спа
Официалното проучване на ФИА за катастрофата в първата обиколка на Гран при на Белгия завърши. Заключението на Глобалния институт на Федерацията е, че хейло системата е предовратила контакт между предното крило на Фернандо Алонсо и визьора на Шарл Леклер.
Иновативната конструкция е останала „структурно невредима и напълно използваема” след контакта, въпреки че силата при удара с предно дясно колело на Алонсо е била 58 килонютона. Максимумът, който налагат изискванията на ФИА, е 125 килонютона.
Друг любопитен факт е, че екипът на Sauber е демонтирал хейло системата без никакви затруднения след края на надпреварата, което е показател, че опорите й не са били деформирани въпреки тежестта на удара.
Ако автомобилът на Леклер не беше оборудван с хейло, колелото нямаше да се удари в шлема. За сметка на това обаче предното крило на Алонсо щеше да навлезе в критичната зона и да нанесе сериозни поражения.