Такситата ще бъдат сглобявани от канадската компания Multimatic във фабриката в Ковънтри
Британските компании Ecotive и Frazer-Nash Research, създателите на първото лицензирано електрическо лондонско такси Metrocab, определиха фирмата, която през 2016 г. ще пусне на конвейера новия градски автомобил. Това е канадската корпорация Multimatic. Тя е добре познат доставчик на компоненти и инженерни услуги, както и виден специалист по олекотени материали. Производството на такситата ще се осъществява от Multimatic във фабриката в Ковънтри. Заради проекта заводът ще бъде разширен и преоборудван, като партньорите ще инвестират 50 милиона британски паунда.
Каталожният среден разход на гориво на таксито е 2,88 л/100 км и емисии на въглероден диоксид - малко над 65/км. Този забележителен автомобил, дълъг почти 5 метра, е предназначен за шестима пътници.
Фирмата Multimatic помогна на компаниите Ecotive и Frazer-Nash в създаването на изпитателния парк на такситата Metrocab в британската столица. Както и се оказа, че е готова да поеме и серийното производство (разбира се, по стандартите на такива специализирани автомобили) производство. На снимката – фабриката на Multimatic в Ковънтри и новата каросерия на Metrocab.
Известно е, че Metrocab е хибриден сериен тип автомобил, проектиран да работи предимно с литиева батерия. Малкият бензинов мотор под капака тук играе само поддържаща роля. Целта е генераторът да дозарежда батерията, ако водачът не е в състояние да стигне до най-близката зареждаща станция. Партньорите възнамеряват такситата Metrocab да бъдат използвани само в Лондон, но в същото време искат да изнасят таксита за други големи градове в света.
За производствения и инженерингов потенциал на фирмата Multimatic най-добре говори глобалният й обхват. Тя разполага с няколко предприятия в Северна Америка, Европа и Азия (има технически и изследователски центрове).
Компанията Multimatic сътрудничи с големи автомобилни производители (GM, Daimler), с по-малко известни (Tesla), и малко известни (VŪHL). Като специалист по въглеродни влакна й е поверено производството на новия Ford GT. Тя е участвала в проектирането на Aston Martin и производството на каросерии на такива супер автомобили като One-77, CC100 и Vulcan, а днес произвежда „черупката” на седана Lagonda Taraf.
Друг известен продукт нов Multimatic са пасивните регулируеми амортисьори DSSV (dynamic suspension spool valve ). Амортисьорите се монтират в One-77, купето Camaro Z / 28 и базовия спортен автомобил Mercedes-AMG GT. Амортисьорите Multimatic са вградени в болида Red Bull RB11 за Формула 1. Те могат да бъдат видени в голяма част от автомобилите на стартовата решетка на Льо Ман.