Италианците бавно въвеждат електрификацията, но планират да дръпнат тази година с 500e
Градските автомобили получават 1,0-литров бензинов двигател с 12-волтов електромотор преди лансирането на електрическия Fiat 500e.
Fiat 500 и Fiat Panda стават първите електрифицирани модели в гамата на Fiat, преди появата на електрическия 500e по-късно тази година.
Двойката обновени градски автомобили, които трябва да дебютират съответно през февруари и март, използват мека хибридна система, за която Fiat твърди, че намалява емисиите на CO2 с до 30%.
Заменяйки 1,2-литровия двигател, новата задвижваща система включва 1,0-литров трицилиндров двигател, 12-волтов електромотор с ремък и литиево-йонна батерия. Тя генерира 69 конски сили.
Стартерният електрически мотор е монтиран в двигателя и възстановява енергията по време на спиране и забавяне, която след това се използва за рестартиране на агрегата в режим стоп / старт и за подпомагане на ускоряването. Той също така позволява на агрегата да се изключи чрез превключване на скоростната кутия в неутрален режим със скорост под 30 км/ч.
Моделите използват шестстепенна ръчна скоростна кутия, която е „насочена към подобряване на икономията на гориво при шофиране извън града“ и понижаване на разположението на задвижващия агрегат с 45 мм. Fiat казва, че това позволява на автомобилите „да се държат по-добре на пътя, благодарение на по-ниския център на тежестта“.
Представянето на мекия хибрид 500 и Panda ще започне с изпълнението Launch Edition. Те разполагат с лого 'H', зелена ливрея и рециклирана пластмасова тапицерия Seaqual, 90% от която произлиза от от сушата и 10% от морето.
Fiat бавно въвежда електрификацията, но планира да дръпне тази година с 500e. Планът предвижда е да продължи продажбата на съществуващия 500 - стартирал преди 13 години - заедно с електрическата модификация.
Други модели на Fiat, които са в процес на разработване, са комбито 500 Giardiniera, нов компактен всъдеход 500X и смяна на Tipo, който вероятно ще бъде SUV.