Организаторите на „24-те часа на Льо Ман“ публикуваха промените в правилника за сезон 2011. Както се и очакваше, от ACO дават зелена светлина на хибридните системи.
При определянето на новите правила ръководството на ACO се е ръководило от два основни принципа. „Маратонските състезания като „24-те часа на Льо Ман“ трябва да позволяват на участниците да използват нови технологии“, е първият от тях, и „фокусът в „24-те часа на Льо Ман“ трябва да е все по-ясно насочен към ограничаване на вредните емисии CO2 и намаляване на разхода“, гласи вторият.
Първата точка в новия правилник засяга хибридните системи. От ACO обещават много малки ограничения върху техническите решения що се касае до тази сфера. Конструкторите например сами ще преценяват дали генераторите, съответно електромоторите, ще бъдат монтирани на всяка ос или само на едната. Системите също така може да са механични и електрически. Позволява се и използването на други средства за възстановяване на енергията – посредством топлината, отделяна от двигателя и охладителната система, посредством изгорелите газове и т.н.
Има обаче ограничения по отношение механизмите за връщане на генерираната енергия. Това ще става само при натискане на педала на газта, като т.нар. „бууст бутони“ (от типа на тези при KERS във Ф1) са забранени. Максималното количество енергия, което може да бъде освободено между две фази на спиране, пък е ограничено на 500 килоджаула. За сравнение през миналата година пилотите във Формула 1 имаха на разположение 400 килоджаула за обиколка. Прототипите с хибридно задвижване трябва също така да могат да изминат цялата дистанция на питлейна (400 м) само на електричество при скорост от 60 км/ч, а резервоарите им ще бъдат намалени с 2 литра.
Както се и очакваше, от ACO планират да намалят обема на двигателите в LMP1. Развитието на настоящите прототипи ще бъде прекратено в края на тази година, но те ще могат да се състезават и през следващата със съответните корекции, изравняващи потенциала на „старите“ и „новите“ болиди.
LMP2 категорията също ще търпи сериозни промени, като целта на ACO e да намали в максимална степен разходите, които отборите правят. Двигателите ще са близки до серийните, които се използват в момента от GT1, а цената на един не трябва да надхвърля 75 000 евро. Същевременно шасито ще струва максимум 325 000 евро, което означава, че пълният пакет ще бъде 400 000 евро. Ревизията на мотора ще се прави минимум след 30 работни часа през 2011, след 40 часа за 2012 и след 50 часа за 2013 г. Настоящите прототипи ще могат да се състезават догодина, но при определени условия, като едното от тях е да бъдат оборудвани с новите двигатели.
Следващата година ACO ще изключи напълно и GT1 автомобилите от „24-те часа на Льо Ман“ и поддържащите шампионати. Идеята на организаторите е да направят единен GT Endurance клас, базиран на правилата за GT2 от 2009 г.
„Радваме се на успеха на тази категория през настоящата година, но календарът на ФИА за сезон 2011 съвпада с нашия“, обяснява спортният директор на ACO Венсан Боменсал за възраждането на категорията благодарение на сформирането на новия ФИА GT1 шампионат. „А и нещо повече – това вече са спринтови автомобили, не маратонски, така че философията им се различава коренно от нашата.“
В GT Endurance ще има две отделни категории LMGT Pro и LMGT Am – условно разделение между професионалисти и аматьори. Планките за смяна на скоростите директно от волана ще бъдат разрешени, но максималната скорост ще бъде ограничена без обаче да се намалява мощността. В рамките на една година ще бъде позволена една еволюция на автомобилите от GT Endurance, като за новите машини ще са позволени две.
От ACO също така се надяват догодина да върнат официалния тест в Льо Ман, който по традиция се провежда един месец преди състезанието.