Моделът бе създаден от британските фирми Ecotive и Frazer-Nash Research преди една година
Администрацията на Голям Лондон лицензира хибридния автомобил Metrocab, като новия „черен кеб”. Сега колата може легално да действа като такси. Първите пътници вече пробваха новото такси.
Известно е, че този модел бе създаден от британските фирми Ecotive и Frazer-Nash Research преди една година, но изпитанията бяха забавени. Сега автомобилът вече работи и обслужва лондончани, въпреки че в самото начало това се смята за боен тест в реални условия.
Дължината на автомобила е 4905 мм, а междуосието – 3181мм.
Това е първият електрически кеб с удължен пробег на пътуване. Всъщност това е хибрид, при който проблемът е решен с два електромотора с мощност по 50 кВт на задния мост и литиева батерия с капацитет 12,2 кВтч.
С пълно заредена батерия автомобилът може да измине 80 км. Ако не успее да стигнете до зарядната станция, може да включи еднолитровия бензинов мотор, който играе ролята на генератор. Необходими са само 10 минути, за да бъде възстановена работата на батерията. Автономният пробег при ползване и на двигателя с вътрешно горене е 560 км. Средният разход на гориво е 2,88 л / 100 км. Между другото, от серийните автомобили хечбекът BMW i3 използва същата схема.
Престън Морис е първият таксиметров шофьор, който получава новия автомобил. Той сподели, че пътниците са възхитени от мекото пневматично окачване на колата и панорамния покрив. В допълнение той отбеляза и намаляването на разходите за гориво. В зависимост от изминатите километри може да спести 20-40 паунда дневно. Въпреки това цената на колата не е обявена, но британците твърдят, че е сравнима с тези на дизелови съперници.
Основният лондонски черен кеб е моделът TX4 (от 2007 г.) от London Taxi Company (бивша LTI Vehicles). Автомобилът с четири врати със задно задвижване е оборудван с дизелов мотор VM Motory 2,5 (101 к.с., 240 Нм) с механична или автоматична трансмисия. Извън пределите на Великобритания се продава и бензинова версия с двигател с работен обем 2,4 л от Mitsubishi, чиято мощност е 150 конски сили. Дизайнът и конструкцията на автомобила са консервативни Тъй като London Taxi Company вече е собственост на китайската Geely, паралелно моделът се произвежда в Китай под името Englon TX4.
През 2010 г. Geely представи визията си за лондонски кеб с концепцията Englon TXN. През 2011 г. се появи доработен модел с пет врати Englong SC7-RV, а през 2012 г. същият проект се превърна в седан. Китайците искаха да сменят старите таксита TX4 с нови, но досега това не се е случило.
През 2012 г., специално за Олимпийските игри в Лондон, компанията LTI заедно с редица партньори пуснаха и петдесет таксита с горивни клетки. За тях на летище Хийтроу и на други ключови транспортни точки бяха построени станции за зареждане с водород. Според местните власти автомобилите с горивни клетки са най-перспективния начин за развитие на масовия транспорт. Въпреки че за момента тава е само един експеримент. Между другото, водородните таксита изминават с едно зареждане 400 км.
В цялата тази схема трябва да поставим и дизелово-електрическия хибрид двуетажен автобус New Routemaster от компанията Wrightbus, който бе представен през 2011 г. (през 2010 г. бе показан само макет). В по-голямата си част той работи с помощта на електродвигатели, задвижвани от литиеви батерии, и когато бъдат изтощени, включват двигателя Cummins. Сега по 13 маршрута в Лондон се движат повече от 300 такива автобуса, а до 2016 г. броят им ще нарасне до 600.