Мико Хирвонен е на мнение, че не трябва да изостава на повече от 15 секунди спрямо лидера след края на първия ден на рали „Сардиния”, ако иска да се бори за победата.
Като водач във временното класиране при пилотите Хирвонен ще е първа кола по отсечките на предстоящото състезание и ще трябва да разчиства трасето за своите конкуренти. Пилотът на Ford е уверен, че може да се справи с тази задача и да не позволява на лидера, който и да е той, да се откъсне далеч напред още след първия ден.„Да си първи на старта никога не е за предпочитане в състезанията на макадам”, коментира 27-годишният финландец. „Налага ти се да чистиш отсечките от камъните по пътя, а тези зад теб се възползват от по-доброто състояние на състезателната линия. Но принципно в Сардиния влиянието на този фактор не е съществено и не се притеснявам. Целта ми е да намеря добра скорост още в петък сутринт, защото не мога да си позволя водачът да се откъсне далеч напред. В края на първия ден в Йордания 15 секунди разделяха първите четирима. Надявам се и в Сардиния да е така, длъжен съм да съм в тази група.”
Трасетата в Сардиния са известни с това, че са изключително тесни и на места – много неравни, особено при вторите преминавания. Тези особености в комбинация с високите температури са сериозно препятствие пред гумите на Pirelli за макадам. Хирвонен обаче не се притеснява за този елемент от състезанието.
„Няма две думи. Това е най-тежкото състезание за сезона”, коментира финландецът. „Първият горещ старт на макадам в Европа, но вече видяхме как се справят гумите на Pirelli при подобни условия в Мексико и Йордания. Отсечките вероятно ще бъдат по-тежки, но не и по отношение на гумите. Нямам притеснения относно това.”
Съотборникът на Хирвонен в екипа на Ford Яри-Мати Латвала признава, че трябва да коригира стила си на каране след това, което се случи в Йордания в края на април. Финландецът оглавяваше класирането в нееля сутрин, но повреда в окачването на Focus RS WRC 07 го остави извън борбата за победата.
„Прекалено много поднасях колата в Йордания. Трябва да търся по-добър баланс с тези гуми. Класиането ми на финала (седмо място) е разочароващо с оглед на факта, че се борих за победата почти през цялото състезание. Ползите обаче са повече от негативите. Радостен съм, че имах нужната скорост, за да съм начело.”
Официалният старт на рали "Сардиния" ще бъде даден на 15 май вечерта. Първата кола стартира по отсечките ден по-късно, в петък, точно в 10:23 (11:23 българско време). Финалът е в неделя в 14:30 (15:30).