След двете поредни победи – на остров Сардния и в Гърция, екипът на BP Ford е твърдо решен да се бори за хетрик на рали „Полша“ в края на тази седмица.
Мико Хирвонен спечели рали „Акрополис“ преди седмица и се доближи на седем точки от Себастиен Льоб и първото място в шампионата. Благодарение на неговата победа и успеха на Яри-Мати Латвала в края на май на остров Сардиния, Ford намали на 15 точки преднината на Citroen при производителите. При трети пореден успех за Синия овал интригата в шампионата може отново да се върне, въпреки че Себастиен Льоб размаза тотално конкуренцията в първите шест старта за сезона.Хирвонен, който в Гърция спечели осмата си WRC победа, е наблюдавал внимателно записите от отсечките в Полша, предоставени от организаторите. Първите негови впечатления са, че етапите в централноевропейската държава, много приличат на тези в родината му Финландия.
„Отсечките изглеждат много бързи, приличат на финландските, но няма толкова изкачвания и спускания като при нас“, обяснява 28-годишният пилот. „Шриочината им е нормална, на места изглеждат доста меки, така че могат да се изровят при вторите преминавания. Наскоро в региона е имало много дъжд, а прогнозата сочи, че ще вали и по време на състезанието, така че песъчливата почва може много лесно да се разкаля.“
Отсечките преминават както през горски масиви, така и през открити площи. За да държат скоростта в разумни граници, организаторите са поставили бали сено в някои от завоите, предотвратявайки по този начин агресивното им отсичане. Това е една от причините Хирвонен да е убеден, че резултатът от предстоящото рали ще зависи изцяло от добрата подготовка.
„Знам, че правя добре записките си за новите отсечки. Важно е да ги опишеш точно, единствено така можеш да спечелиш“, обяснява заводския пилот на Ford. „Надявам се, че балите ще бъдат на точните места по време на тренировките, защото в бързите секции е много важно да знаеш къде се намират. Това е от ключово значение за ритъма, като нерядко преместването им води до сериозни грешки. След старта в Гърция отново се върнах в битката за шампионската титла. Следващите две състезания – в Полша и Финландия, са на бърз макадам, което определено ми допада“, завършва Мико.
Латвала, който се изкачи на четвърто място в класирането при пилотите след последните две състезания, споделя мнението на своя съотборник. „От това, което видях от записите, ми се струва, че отсечките са подобни на финландските, но са по-меки. На пръв поглед изглежда, че завоите ще могат да се секат, но тъй като почвата е песъчлива, не е изключено отдолу да се появят камъни“, обяснява вторият пилот на Ford.
„Тренировките за всяко ново рали са от ключово значение. Обикновено имаме възможност да проверим записките си при вторите преминавания, но нерядко се допускат грешки. Нормално е, представете си колко завои описваме в рамките на двата дена, отредени за тренировките. Когато използваме записки от минали години, мога да карам доста по-бързо отколкото ако трябва да подготвяме нови. Нужна е сериозна концентрация при подготовката. Хубавото е, че при бързите отсечки записките се правят много по-лесно, тъй като има много по-малко критични зони, които трябва да описваш“, завършва Латвала.
ford
ford-nomer 1 v wrc