Пилотът на BP-Ford Мико Хирвонен не завижда на Себастиен Льоб за първата позиция, която заема в шампионата, защото на рали „Турция“ този уикенд световният шампион ще поеме неговата задачата от предходните две състезания - да разчиства макадамовите трасета за останалите пилоти.
Ако настилката остане суха, Хирвонен смята, че Льоб ще плати висока цена за това, че води с една точка в класирането при пилотите. „Наистина се надявам да остане сухо, защото това означава, че Себ ще се изправи срещу възможно най-тежките условия като първа кола в петък“, коментира водещият пилот на BP-Ford. „ Поради тази причина в последните две състезания имах сериозни проблеми. Интересно ми е как ще се справи той.“Хирвонен, който финишира втори на рали „Турция“ през 2006 година, е категоричен, че не би разменил второто си място в шампионата за първото на Льоб в този момент. „Предпочитам да съм точка зад него, което да ми гарантира по-добра стартова позиция, отколкото да съм точка напред и да карам първи по отсечките.“
Победителят в шампионата на производителите за последните две години BP-Ford има само две точки аванс спрямо амбициозния тим на Citroen-Total. От съществено значение за определянето на крайния победител ще бъде представянето на втория пилот на Ford Яри-Мати Латвала. 23-годишният финландец е участвал само веднъж на рали „Турция“, през 2004 година, но вярва, че липсата на опит този път може да е в негова полза.
„Няма да атакувам толкова агресивно, колкото в Италия и Гърция, защото ще ми липсва опит, а това може да ми помогне“, обяснява Латвала. „Ако не натискам здраво, вероятно и грешките ми ще бъдат по-малко.“
„В Гърция научих, че е важно да карам бързо, когато условията го позволяват. Когато обаче трасетата са тежки, трябва да върна газта, за да имам шансове до финала. Целта ми е подиум, няма да съм разочарован, ако нямам шанс за победата.“