Фелипе Маса сложи точка на тестовете на „Хокенхайм” с най-бърза обиколка в третия финален ден от подготовката на отборите за Гран при на Германия. Пилотът на Ferrari спря хронометрите на 1:14.989 минути, но само на 92 хилядни зад него остана Дженсън Бътън (Honda), който изненадващо даде второ време.
„Денят премина добре”, коментира Маса, който замени Кими Райконен зад волана на F2008 днес и записа 109 обиколки. „Навъртяхме сериозен километраж и определено мога да кажа, че автомобилът е добре балансиран. Надявам се това значи, че ще сме бързи и на тази писта. Същото обаче се отнася и за съперниците ни.”Дженсън Бътън изненадващо завърши на втора позиция, като резултатът му е само с 92 хилядни по-слаб от този на Маса. Екипът на Honda тества някои нови елементи по аеродинамиката на RA108, но вероятно бързата му обиколка е резултат от симулация на квалификационно темпо, а не от внезапен прогрес по развитието на болида.
Хейки Ковалайнен, който замести Люис Хамилтън в екипа на McLaren, финишира трети, като зад него остана Марк Уебър (Red Bull) и Себастиан Фетел (Toro Rosso).
Джанкарло Фисикела (Force India) предизвика един от трите червени флага днес, след като се завъртя в тринайсетия завой по време на следобедната сесия. Казуки Накаджима (Williams) също стана причина за принудително прекъсване на тестовете, тъй като получи повреда по-рано през деня.
„Неприятно е, че не можахме да направим повече обиколки”, призна Фисикела, който остана последен в края на деня. „По време на сутрешната сесия имахме технически проблеми и трябваше да прекъснем за известно време подготовката, а следобед стана и инцидента. Изгубих контрол върху задната ос, колата пресече пътя, а зоната за сигурност в тази част от трасето беше тясна. Оставаше ми единствено да ударя стената, но за щастие съм добре, въпреки че колата пострада сериозно.”
Другият червен флаг предизвика шестият Фернандо Алонсо, който спря на пистата в 16:35. Накджима и Роберт Кубица (BMW Sauber) заеха съответно седмо и осмо място, а девети финишира Ярно Трули (Toyota). Японският тим стана шестият на стартовата решетка, тествал концепцията с издължен капак на двигателя след Red Bull, Renault, Toro Rosso, Force India и McLaren.