Производителят ще пусне от модела 300 екземпляра, изключително само за Австралия
В края на 2016 Holden закри производството на собствените си автомобили в Австралия. За да ознаменува този край подобаващо, тунер отделът HSV на Holden доработи HSV GTSR W1 с 644 к.с..
Дъщерното дружество на GM – Holden, стартира някога с адаптирани автомобили на Opel. Първоначално това бяха модели от средния клас Commodore- и по-късно адаптирани коли. Това, за което феновете на Opel винаги са мечтали, при Holden е било почти стандарт – двигатели V8 . И когато това се случи с модифицирания HSV, настана истинско стълпотворение.
В края на 2016 Holden закри местното производство в Австралия, като с това също и доставките на отделни модели. Бъдещето е: вносни и адаптирани модели на Opel като Astra или новата Insignia.
С 300 км/ч само 300
С GTSR W1 Holden HSV изфабрикува на сбогуване отново истинско бижу - разбира се, с V8. В конкретния случай, 6,2-литровият компресорен V8 е заимстван от стария Corvette ZR1. „Осмакът” LS9 генерира в Holden до 644 к.с. и 815 Нм и е комбиниран с ръчна шестстепенна трансмисия и естествено със задвижване на задните колела. Дългият малко повече от 5 метра GTSR W1 е стъпил върху 20-цолови джанти, обути с гуми 265/35 отпред и 295/30 на задната ос. Окачването е с регулируеми амортисьори, като цялостната настройка е адаптирана спрямо новата периферия.
Holden спринтира от нула до 100 км/ч само за 4,2 секунди, максималната скорост е 250 км/ч. Ако се премахне ограничението, HSV може да вдига до 300 км/ч.
Holden ще пусне от GTSR W1 само 300 екземпляра, изключително само за Австралия и Нова Зеландия. Базовата цена е равностойността на 121 000 евро.