Смелостта винаги се е смятала за особено положителна черта в даден характер. С новото издание на модела Civic японският производител Honda за пореден път доказва, че това се отнася и за автомобилната индустрия.
От Honda демонстрират смелост и остават верни на футуристичните форми и стремителния силует при новото поколение на Civic. Предната част е ниска и широка, челното стъкло е силно наклонено, страничната линия се изкачва стръмно назад, а задните светлини преминават в миниспойлер, който разделя задния прозорец на две части. Civic категорично продължава да бъде една от най-ярките физиономии, които можем да срещнем в съвременния компактен клас и от Honda заслужават респект за това.
Неприятната новина е, че нестандартните форми на автомобила водят до някои чисто практически слабости във всекидневието. Ако водачът е с по-висок ръст, горният ръб на предното стъкло идва доста близко до челото му, а мястото за главите на пътниците от втория ред също не е в изобилие. Масивните задни колони и ексцентричното оформление на задницата пък от своя страна почти елиминират видимостта от мястото на водача.
Спретната къщурка
В интериора личи качествен скок в сравнение с предишния модел – седалките са много удобни, използваните материали изглеждат по-добре отпреди, дигиталният скоростомер е с идеално разположение. Отлично позициониран е и TFT екранът на бордовия компютър i-MID, чиито функции обаче се управляват по неособено логичен, на моменти дори откровено странен начин. Например, ако искате да преминете от дневния към общия километраж (или обратното), ще трябва да се поровите, докато намерите едно от подменютата на системата чрез бутоните от волана. Ако решите пък да смените моментния със средния разход на гориво, то тогава ще ви се наложи да разучите написаното между 111 и 115 страница в упътването на автомобила, за да разберете, че тази иначе елементарна процедура може да се извърши само при загасен двигател. Като дойде време да заредите с гориво (не е зле да върнете обратно на страница 22 от упътването), предстои да научите, че лостчето за отваряне на капачката на резервоара се намира ниско и дълбоко вляво от краката на водача, а достигането му не е съвсем проста работа.
Разбира се, споменатите слабости в ергономията по никакъв начин не омаловажават безспорните предимства на новия Civic. Едно от тях е гъвкавата система за трансформация на вътрешното пространство, с която Honda традиционно печели симпатии. Седалищните части на задните места могат да се повдигат нагоре подобно на кресла в киносалон, а при нужда целите седалки могат да се сгънат и да потънат в пода. Резултът е повече от респектиращ: товарно пространство с размери 1,6 на 1,35 метра с абсолютно равен под. И това съвсем не е всичко – минималният обем на багажника е 477 литра, което далеч превъзхожда обичайните за класа стойности. Допълнително се предлага и двойно дъно за багажника, което отваря допълнителни 76 литра вместимост.
Динамичен нрав
Civic очевидно има амбицията да бъде добър партньор за дълги пътувания, тъй като комфортът на возене също е подобрен. Задното торсионно окачване вече е с хидравлични лагери вместо досегашните гумени тампони, а променените настройки на предните амортисьори трябва да осигурят по-спокойно поведение по неравни участъци. При висока скорост и по добре поддържани пътища возията наистина е чудесна, но при ниско темпо в градски условия неравностите предизвикват и някои по-неприятни сътресения. Причината за това вероятно е желанието на Honda моделът Civic задължително да притежава спортна нотка в поведението си. Кормилната уредба например действително се държи почти като при спортен автомобил. Civic с готовност сменя посоката на движение и прецизно следва зададената му линия. При каране с висока скорост по магистрала обаче управлението е твърде леко и чувствително, поради което воланът изисква спокойна ръка.
За модифицирания 2,2-литров дизелов двигател 1430-те килограма на Civic очевидно са детска игра – автомобилът се ускорява дори по-бързо от заводските данни, динамиката му е забележителна. За доброто настроение зад волана се грижи също и изключително точното превключване на предавките и късия ход на скоростния лост. Със своите 350 нюнотметра максимален въртящ момент четирицилиндровата машина е сред шампионите по тяга в своя клас и се ускорява впечатляващо на високите предавки и от съвсем ниски обороти. Един Golf 2.0 TDI например разполага с 30 Нм по-малко и далеч не е толкова темпераментен. Още по-приятната вест е, че независимо от като цяло динамичния стил на шофиране по време на теста, средният разход на гориво отчете едва 5,9 л/100 км, а минималната консумация в нормирания цикъл за икономично каране регистрира стойност от 4,4 л/100 км. Натискането на бутона с надпис „Eco” вляво от волана от своя страна променя настройките на двигателя и системата старт-стоп, а климатичната инсталация преминава в икономичен режим на работа.
Причината Civic да не получи четвърта звезда в крайната оценка е ценовата политика за модела. Действително, базовата цена на Honda все още е разумна, но срещу нея Civic не разполага дори със задна чистачка и покривало за багажника. Който желае да получи въпросните липсващи атрибути, трябва да поръча значително по-скъпото ниво на оборудване. И изобщо доплащането за опции като парктроник, темпомат и ксенонови светлини изглежда твърде солено за модел от компактния клас.
Оценка
Honda Civic 2.2 i-DTEC
Новият Civic печели симпатии с пъргавия си и същевременно икономичен дизелов двигател, както и с интелигентната концепция на седалките. Вътрешният простор, видимостта от мястото на водача и ергономията понадлежат на подобрение.
Технически данни
Honda Civic 2.2 i-DTEC | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 150 к.с. при 4000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
8,7 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
35 м |
Максимална скорост | 217 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
5,9 л |
Базова цена | 44 990 лева |
Ivan
Skupa no hubava kola !! Honda and Subaru rulezzz!!