В проекта Challenge Type R се включи и световният шампион във Формула 1 Дженсън Бътън
Преди дни Honda пусна тийзър видео с участието на Honda Civic Type R Limited Edition в действие на японската писта Suzuka, което предполага, че японският производител е активирал отново своя Challenge Type R.
През 2019 г. японският производител реши да постави и рекорди с новия Honda Civic Type R на обиколка на няколко международни писти в категорията на компактните седани със задвижване на предните колела, проект, наречен Challenge Type R .
Тази цел Honda успешно осъществи, като показа постиженита си на пистите Magny-Cours, Spa-Francorchamps (Белгия), Silverstone (Англия), Estoril (Португалия) и Hungaroring (Унгария) със съдействието на Естебан Гериери, Бертран Багет, Мат Нийл, Тиаго Монтейро и световния шампион във Формула 1 Дженсън Бътън.
Британецът дори увеличи удоволствието още малко, като отиде до австралийската писта на планината Панорама (Mount Panorama, Батурст), за да постигне там зад волана на Civic Type R, време 2 минути 35 секунди и 207 хилядни.
В началото на 2020 г. японският производител след това представи новия Honda Civic Type R Limited Edition, автомобил, който марката представя като модел, предназначен както за пътя, така и за управление на писта, като най-успешния.
Лимитиранато издание (100 бройки са предназначени за европейския пазар), разработено на основата на Civic Type R GT 2020, е задвижвано от VTEC Turbo 2.0 литров двигател с мощност 320 к.с. и 400 Нм и ускорява от 0 до 100 км/ч в 5,7 сек. Визуално се отличава с джанти BBS, изключителния си цвят Sunlight Yellow („Слънчево жълто“) и с въздухозаборник, разположен на предния капак, а също така разполага с модифицирано окачване и пренастроеноуправление. Теглото му е намалено (с 47 кг) в сравнение с Civic Type R в изпълнението GT.
В момента рекордът за обиколка на пистата Suzuka в категорията на компактните седани със задвижване на предните колела се държи от Renault Mégane R.S. Trophy R с време 2 минути 25 секунди и 454 хилядни.