Honda Racing получи много критики за подхода, който използва на „Каталуня“ миналата седмица. Японският тим предостави програмата за развитие на млади пилоти на Super Aguri, за да не надхвърли позволените 30 000 километра тестове на сезон.
В края на октомври Honda обяви, че трима млади пилоти от поддържащите GP2 серии ще тестват за отбора на „Каталуня“. Андреас Цубер, Лука Филипи и Майк Конуей дебютираха във Формула 1 с RA107, но под „шапката“ на Super Aguri, вторият тим на японския производител. По този начин Honda ограничи дистанцията, която трябваше да прибави към своя актив след тестовете в Барселона, и остави сериозен резерв за последната подготвителна програма през годината на „Херес“ в началото на декември.Босът на Force India Колин Колс бе един от ръководителите, които не скриха възмущението си: „Имаме споразумение относно тестовете и те (Honda) не го спазват!“.
На този етап Honda Racing има най-голям километраж от всички отбори – 25 714 км. Renault е с 25 351 км, BMW Sauber - с 25 095 км, а McLaren - с 25 075 км.
Всички отбори коригираха своите програми по начин, който да им позволи максимален километраж за последните тестове през сезона на пистата „Херес“ идния месец.
От Honda отричат обвиненията. Шефът на развойната дейност в японския тим Джаки Екеларт заяви: „Honda Motors помоли Super Aguri да тества с RA107. Програмата бе водена от Super Aguri, но това е автомобилът, с който се състезавахме през годината.“