Японците работят по нова спецификация на задвижващата система за Канада
Японският производител направи сериозна заявка преди началото на зимната подготовка, като твърдеше, че новата му задвижваща система е на нивото на Mercedes от 2016 година. Още на тестовете преди началото на сезона обаче стана видно, че Honda има огромни проблеми, като резултатите на McLaren в Австралия и Китай нагледно демонстрираха изоставането на японците.
Основният проблем с новата задвижваща система на Honda се корени във вибрациите, които двигателят с вътрешно горене генерира. При тестовата симулация с един-единствен цилиндър те не са били регистрирани, но впоследствие ефектът им е станал очевиден при готовия V6. Именно заради тези вибрации японците са принудени да ограничат мощността на двигателя, за да гарантират приемлива надеждност.
Премахването на жетонната система позволява на Honda да развива своя двигател и да търси решение на проблема, като според Юсуке Хасегава, ръководителят на програмата във Формула 1, прогресът е налице.
„Не мисля, че пилотите ще се съгласят, но смятам, че ситуацията се подобри спрямо началото на сезона”, коментира Хасегава за Motorsport.com.
„Постепенно вървим напред, но все още не сме решили проблема напълно. Със следващия ъпдейт обаче това ще се случи.”
Хасегава не дава категоричен отговор на въпроса кога да очакваме следващата версия на двигателя, но според слуховете тя ще бъде готова за старта в Канада в началото на юни. По задвижващата система на Honda обаче постоянно се случват промени.
„Направихме някои промени по всмукателната система, тъй като вече няма жетонна система, която да спира развитието на двигателя. Но все още сме ограничени от броя двигатели, които са на разположение през сезона.”
Тази година всеки пилот може да използва максимум четири задвижващи единици спрямо пет за миналия сезон.