В глобалната си стратегия японският производител отрежда на Европа ключова роля. Официално бяха представени новите ZR-V, CR-V, e:Ny1
На специално събитие в европейския си развоен център в Офенбах, Германия, Honda представи новите си екологични модели и заяви следващите си стратегически крачки. Крайната цел на японския производител в световен мащаб е постигането на пълна въглеродна неутралност до 2050 г.
Покривалото падна от три модела от категорията SUV – напълно електрическия e:Ny1, изцяло новия хибриден ZR-V и следващото поколение на CR-V. Наред с тях марката демонстрира и електрическия скутер за европейския регион EM1e:, както и новата услуга за управление на енергия e:PROGRESS.
„Европа е изключително важна за нашия бизнес и ние имаме тук много клиенти, които шофират нашите автомобили и мотоциклети и които използват нашите генератори и агрегати“, заяви Кацухиза Окуда, президент и изп. директор на Honda Motor Europe.
Напълно електрическият e:Ny1 (снимката горе) има автономен пробег от 412 км след едно зареждане при нулеви вредни емисии. Мощността на електромотора от 150 кВт е подходяща и за извънградски пътувания. Това е първият модел, базиран на новоразработената платформа e:N Architecture F на Honda, при която двигателят и задвижващият мост са отпред, тъй като F означава преден. Съответно под големия капак на двигателя няма място за фрънк (преден багажник). С максимален въртящ момент от 310 Нм електромоторът осигурява и достатъчно тяга за бързо потегляне на светофар. Според заводските донни спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 7,6 секунди. Скоростта е ограничена на 160 км/ч.
Шесто поколение на CR-V
Шестото издание на CR-V ще се предлага като пълен хибрид със системата e:HEV, или – за първи път на европейския пазар – като plug-in хибрид (e:PHEV). И двата варианта са с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване, работещ по цикъл на Аткинсън. Външно ще се отличават по характерната за всеки от тях радиаторна решетка.
Версията със система e:PHEV използва същите олекотени електромотори, с каквито функционира и познатата вече технология e:HEV. Тя ще е способна да изминава в електрически режим 82 км, достатъчни да покрият повечето всекидневни градски пътувания. 100-процентов заряд на високоволтовата батерия е постижим в рамките на 2,5 часа при температура на батерията 25 градуса. Вариантът e:HEV е осъвременена и усъвършенствана разработка на спечелилата награда система, дебютирала с хечбека Civic. Високоволтовата литиево-йонна батерия и двата компактни, олекотени електромотора са комбинирани с бензинов двигател, като цялата система с лекота превключва между режим на двигател с вътрешно горене, електрически и хибриден.
Следващото поколение на CR-V ще е и първият модел на Honda, оборудван с усъвършенствания набор от системи за сигурност и асистенти на водача - Honda SENSING 360.
Изцяло нов хибриден SUV
Новото попълнение в гамата на марката – моделът ZR-V, заема нишата между HR-V и CR-V. Хибридът е ориентиран към младите купувачи, които търсят силен, мощен, екологичен, но и забавен за управление автомобил, достатъчно адаптивен за всяка ситуация от разнообразния им живот. Освен с изчистения и стилен дизайн автомобилът ги привлича с хибридната технология на Honda, която споделя спортните гени на многократно награждавания Civic e:HEV. ZR-V пренася този имидж в сегмента SUV C.
Оптимизираната система e:HEV съчетава 2,0-литров бензинов 4-цилиндров агрегат, работещ по цикъл на Аткинсън, с два електромотора. Освен всичко останало новият модел разполага с много джобове, ниши и пространства за съхранение на вещи, както и с допълнително пространство под дъното на багажника, така че общият товарен обем достига 1291 л.
Нивата на комфорт са изключителни, а материалите в интериора – меки и приятни на допир. Навсякъде ще открием точки за зареждане на мобилни устройства и най-новата технология HMI, която ще поддържа връзката между обитателите на купето и света посредством 9-инчов сензорен дисплей, разположен в централната горна част на арматурното табло.
Снимки: Honda