Това е идеологическият наследник на прототипа FCEV и е много близо до производствена версия на FCV от 2014 г.
На автомобилното изложение в Токио, което ще се проведе в края на октомври, Honda ще представи нов концепт. Японците разкриват само първите снимки на модела, както и някои технически подробности. Но името може да бъде променено, но сега автомобилът се нарича Honda FCV. Пред нас е идеологическият наследник на прототипа FCEV и е много близо до производствена версия на FCV от 2014 година.
През 2016 Honda възнамерява да стъпи на пазара с новия модел FCV с горивна клетка, първо в Япония, а след това в Северна Америка и Европа. След Toyota Mirai идва вторият модел с горивна клетка на един японски автомобилен производител.
Honda FCV с пробег над 700 км
Задвижващите компоненти, като горивна клетка, батерия, електрически мотор и управляваща електроника заемат същото място, както при конвенционалния модел. Така японците освободиха достатъчно място за конфигуриране на интериора. В Honda FCV има място за петима пътници и за достатъчно багаж. Пробегът с едно зареждане е повече от 700 км. При необходимост, FCV (съгласно японската спецификация) може да захранва с ток и външни потребители, така да се каже един вид преносим авариен генератор.
Студията се захранва от 100 кВт електромотор. За серийния модел все още няма данни за мощността.
По-рано Honda обяви, че планира да започне масово производство на автомобили с горивни клетки до 2020. "Ние се нуждаем от време, за да финализираме определени елементи, но вече сме близо до серийното производство на модела с горивни клетки", каза пред Autocar директорът по развитието на Honda Томас Брахман.