Удобно и бързо решение предлага ателието Hondata от град Торанс, Калифорния
Турбо версията на Honda Civic при прехода към единадесетото поколение става по-ефективна (турбо двигател 1,5, 182 к.с., +6 сили, 240 Нм, +20 Нютон метра). И все пак за C-класата това не са много впечатляващи показатели. Сега удобно и бързо решение на проблема предложи ателието Hondata от град Торанс (Калифорния). То разработи нова програма за двигателя с вътрешно горене, която позволява да бъде увеличена както мощността, така и въртящия момент.
Ателието предлага няколко вида контролни модули за двигатели Honda и Acura, блокове за препрограмиране и диагностика, топлинни екрани, които намаляват нагряването на всмукателния колектор от двигателя, модули за системи за контрол на сцеплението.
В първия експеримент е използван Honda Civic в конфигурацията EX. В бъдеще студиото вероятно ще обърне внимание на по-интересната версия Type R. Но тя все още не е променила поколението.
Първо, американците измериха мощността на Civic в заводската версия на стенда (от колелата), като получиха 164 к.с. и 221 Нм. С новата програма са измерили 199 к.с., 289 Нм. Като се вземат предвид загубите в трансмисията (вариатора), това се равнява на около 220 к.с. на вала на двигателя с вътрешно горене (+38 к.с. или + 21%) и въртящ момент над 300.
Студиото използва опита си, за да създаде сериен продукт FlashPro - малък чип, вмъкнат в диагностичния конектор на автомобила OBD-II и работещ на принципа на plug-and-play. Компанията не посочва колко ще струва чипът. Но други от тази поредица (например за Accord) струват 495-695 долара, а просто услугите за препрограмиране на автомобила на клиента (без чип) - 295 долара.