Актуалният модел се появи през 2013 г., а новият ще бъде представен в Токио през октомври
Фактът, че новият хечбек Honda Jazz (в Япония, Китай и САЩ - Fit) ще получи хибридна задвижваща система не е изненада. Но сега компанията заяви, че тя ще бъде сериозно променена в сравнение с предишното поколение. В нея сега е използвана системата, наречена Intelligent Dual Clutch Drive (i-DCD), а в новото поколение инженерите ще инсталират Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD). Те се различават съществено по отношение на схемата, а основната разлика съответно е един електромотор срещу два.
Предишният Fit / Jazz се появи през 2013 г., а новият ще бъде представен пред публиката на автомобилното изложение в Токио през октомври тази година.
В последното поколение на Jazz хибридната система се състои от 1,5-литров двигател с вътрешно горено, работещ по цикъла на Аткинсън и един електрически мотор, интегриран в седемстепенната роботизирана трансмисия с два съединителя. Сумарната мощност на инсталацията е 135 к.с.. В i-MMD този показател ще бъде различен. Има мотор-генератор, комбиниран с двигателя с вътрешно горене, а главният електромотор е свързан с колелата. Между тях е вграден съединител, който дава възможност да бъдат комбинирани възможностите на компонентите на този комплекс по различни начини. Така, при ниски и средни скорости, автомобилът се движи само за сметка на главния електрически двигател. В този случай агрегатът с вътрешно горене може да бъде включен, но само за задвижване на генератора и за дозареждане на батерията.
При високи скорости енергийно е по-изгодно да бъдат задвижвани предните колела от двигателя, заобикаляйки междинните трансформации.. Като цяло i-MMD е по-гъвкава от i-DCD. Системата i-MMD се използва в хибридни версии на автомобилите Accord (сумарна мощност 215 к.с.), Odyssey (184 к.с.), Step WGN Spada (184 к.с.) и CR-V (212 к.с.).
Но в гореспоменатите хибриди двигателят с вътрешно горене е двулитров Малко вероятно е японците да дадат такъв агрегат на Jazz. Междувременно i-MMD с 1,5- литров двигател под капака също е на разположение - това е последното поколение на седана Insight (сумарната мощност на хибридната система е 153 к.с. и 267 Н м). Очевидно инженерите ще я адаптират към Jazz. Изцяло електрическа версия на Fit / Jazz остава под въпрос. Но тя може да допълни по-компактния електрически хечбек Honda e, подготвен за серийно производство. 22 000 европейци вече са проявили интерес към него, уточнява производителят.