На площ от 220 кв.м. на тазгодишния Автосалон София 2009 Honda ще представи: премиерите на японския гигант - Insight и мотоциклета Silver Wing 400; новите модели на Honda за 2009 - Jazz; фейслифт на Legend, Civic Hatchback, CR-V Special Edition и скутера Lead; експонати – Accord Tourer, мотоциклетите Gold Wing, CBR 125 и ATV TRX250EX; тест драйв на автомобилите с марката Honda; различни аксесоари, облекла и бутикови изделия.
Insight HybridНай-значимата премиера на автомобилно изложение в София е моделът Insight Hybrid. Новото поколение се отличава със значително променения дизайн, както и с модерните технологични решения. Благодарение на тях Honda е постигнала забележителни резултати като среден разход на гориво от 4.4 литра на 100 км и вредни емисии CO2 само 101 гр/км. Това се постига с модернизираната система за хибридно задвижване Integrated Motor Assist(IMA).
Агрегатът, с който са оборудвани всички версии на новата Honda Insight Hybridе, е модерен 1.3 литров i-VTEC двигател, куплиран със безстепенна CVT предавателна кутия, електрически мотор с мощност от 14 конски сили, високотехнологична батерия и интелигентна система за регенериране на енергията, която се отделя по време на спиране. Автомобилът е оборудван и с интерактивна система за подобряване на горивната икономичност, наречена Ecological Drive Assist System. Тази системата подава в реално време информация към водача за въздействието на начина му на управление върху разхода на гориво.
От централата на Honda Motor Co обявиха, че новото поколение на хибридния модел Insight е най-продаваният автомобил на японския пазар през април. Така за първи път два модела на Honda застават на челните позиции по месечни продажби.
По данни на JADA (Japan Automobile Dealers Association) хибридният модел Insight е регистрирал 10 481 продажби, с което се нарежда на първото място. В тази класация не влизат субкомпактните модели, имащи двигатели с работен обем под 660 куб.см.
Цената на която Insight ще се продава в Европа няма да надвишава 20 000 евро с включен ДДС.
Новият Jazz
Новият Jazz, малък, но изключително функционален компактен модел, е популярен в много страни, включително и у нас, а новата версия има амбицията да постави още по-високи измерения в сегмента. Стремежът към това личи във формирането на интериорния простор, модулността на салона и ергономията. Напълно новият Jazz усъвършенства всички важни характеристики на своя популярен предшественик с още по-голямо вътрешно пространство, по-добра функционалност и по-мощни, по-икономични двигатели, със стилен съвременен дизайн.
Над 500 000 броя от компактния модел на Honda вече са продадени в Европа от лансирането на колата през 2002 г. Още при появата си автомобилът стана популярен с това, че е с размерите на В-сегмента, но с капацитета на кола от С-сегмента.
От 2002 г. Jazz, последван от изцяло новия Jazz през 2009 г., е най-малкият и най-популярен автомобил на Honda продаван в Европа. Jazz представи на пазара няколко новости за автомобилния свят. Нещо повече, Jazz има някои уникални конструкционни и технологични решения, като гъвкавата система на седалките Magic Seats и централно разположеният горивен резервоар.
Legend ‘09
Топлимузината на фирмата е носител и на “Приз за най-напредничава технология” заради системата Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Това е революционна задвижваща система на четирите колела, която разпределя момента според нуждите не само между предната и задната ос, но и между четирите колела. Автомобилът е с петстепенен автоматик и зонален климатик.
Сега Legend стъпва на българския пазар с нов двигател и обновена външност. Новият агрегат също е V6, но е с обем 3,7 л с по-голям въртящ момент, с по ниски емисии на CO2 и по-нисък разход на гориво. Рестилизираният модел има промени в екстериора, нови предни светлини, модифициран капак и крило и стандартни 18-инчови колела.
Под променения преден капак е новият по-голям с 200 куб. см двигател V6, който дава мощността на V8, като същевременно става по-икономичен. На двигателя VТЕС V6 с обем 3.7 л са променени изпускателните клапани, а от там се увеличава с 20% въртящия момент при средни обороти. Сега той е 373 Нм при 5000 об./мин. Като резултат се постига усещане за повече мощност и по-добро ускорение, което отнема 7,1 сек. от 0 до 100 км/ч. (с 0,2 сек. по-добро от предишната версия с 3,5-литров мотор).
Ревизираният двигател е куплиран с изцяло нова 5-степенна автоматична трансмисия, която е с подобрен софтуер и дава възможност на водача за по-добра селекция на предавките, когато е на ръчен режим. При нормален автоматичен режим двигателят предава по-бързо мощността и въртящия момент на трансмисията и от там на задвижващите колела.
Civic Hatchback & Type S ‘09
Моделът Civic е един от най-успешните и дълголетни продукти в гамата на Honda. Осмото поколение е на пазара от 2006 г. и е изключително атрактивно. Сега, през 2009 г., Civic идва отново обновен, още по-красив и с ново сърце.
Подобренията в Honda Civic модел 2009 идват с един нов двигател и с модернизирани скоростни кутии. Нов е базисният двигател 1.4 i-VTEC с максимална мощност 100 к. с. (73 kW) при 6000 об./мин. Предлага се комбиниран или с 6-степенна механична скоростна кутия или с автоматичната 6-степенна i-Shift (възможност за ръчно превключване). С този мотор колата ускорява от 0 до 100 км/час за 13 секунди, има максимална скорост 177 км/час и среден комбиниран разход 5.9 литра на 100 км.
Civic има и по-силен бензинов двигател с обем 1.8i-VTEC 140 к.с. (103 kW), комбиниран с 6-степенна механична или модернизираната 5-степенна автоматична скоростни кутии. С този двигател Civic ускорява за 8.9 секунди, има максимална скорост 205 км/час и среден комбиниран разход от 6.7 литра на 100 км. Третата версия на Honda Civic е турбодизелова с 2.2 i-CTDi 140 к.с. (103 kW) и механична скоростна кутия с шест степени. Автомобилът ускорява от място до 100 км/час за 8.7 секунди, има максимална скорост 205 км/час и среден комбиниран разход от 5.3 литра на 100 км.
Възможности за избор в Civic има и в две версии – с 3 и с 5 врати. Петвратата е семеен модел, докато тривратата е за “хора с млади сърца” или по-точно казано Type S. Тя е насочена към младите клиенти, които искат да имат спортно изглеждащ автомобил като Type R, но не могат да си позволят толкова средства.
Honda Civic получи най-високата оценка за безопасност на независимите тестове на Euro NCAP. Автомобилът бе определен като един от най-безопасните в Европейския съюз според резултатите от новата система за оценка при краш тестовете на независимите експерти от Euro NCAP. Honda Civic получи 5 звезди, като набра общо 77%, с което влезе в елитния европейски клуб на най-безопасните автомобили.
CR-V Special Edition ‘09
Представеното на изложението трето поколение на Honda CR-V дава приятно усещане на шофиране като на лимузина от D-сегмент, високо ниво на оборудване и вградени най-нови технологии. Той е елегантен, аеродинамичен, здрав, с возия на седан и функционалност на SUV. Honda CR-V е със стабилно и спортно поведение на пътя заради сваления с 35 мм център на тежестта. За безопасността в автомобила, заедно със стандартните АBS с EBD и VSA, за първи път в тази категория са вградени адаптивен автопилот (ACC), система за намаляване риска от катастрофа (CMBS) и система за стабилизиране на ремарке (TSA). Към това може да се добавят и завиващите фарове (AFS).
CR-V сега се появява и във версията за оборудване Special Edition. За бензиновите автомобили тя се предлага при две нива на оборудване - Elegance и Executive. Включва 18-инчови алуминиеви колела Phantom, хромирани лайсни на предната решетка, хромиран накрайник на ауспуха, затъмнени задни стъкла и интериор Алкантра. За CR-V с дизелов двигател китът Special Edition се предлага само за версията Elegance.
Дизеловият двигател е 2.2 л i-CTDi е с мощност 140 к.с., но е един от най-икономичните в класа си със среден разход от 6,3 л.
Accord 2,2 i-DTEC с автоматична трансмисия
Автомобилът е малко по-широк (+80 мм), по-нисък и дълъг (+75 мм) от своите предшественици, което допринася за емоционалността и спортния му вид. Гамата двигатели включва агрегати, отговарящи на стандарта Euro 5 за нивото на вредните емисии. Напълно нов е дизеловият вариант от второ поколение, който не е просто развитие на първия дизел Common rail на Honda, а доста по-различен. Двигателят i-DTEC е компактен, лек, изпипан и тих по време на работа. Чрез последни разработки в пиезоелектрическото многостепенно впръскване на гориво е постигната по-голяма ефективност, а специален филтър значително намалява емисиите. В същото време мощността и нивата на въртящ момент са увеличени. Моторът е с 10 к. с. повече (150 к. с.) и има пик на въртящия момент от 350 Нм при 2000 об/мин. Средният разход е 5,2 литра на 100 км или с един резервоар се изминават 1200 км.
Специално за този двигател вече е направена и автоматична 5-степенна скоростна кутия. Тя е конструирана специално, за да отговаря на високия въртящ момент на дизеловия агрегат, като предавателните и числа са подбрани така, че смяната на предавките да не се усеща и преминаването към по-висока да става при ниски обороти. По този начин разходът на гориво, постигнат при механичната скоростна кутия, не се различава много от този на автоматичната.