Японският производител ще намали общия брой на своите модели с около 60%
Главният изпълнителен директор на Honda Такахиро Хатиго направи серия от програмни изявления за бъдещето на марката. Както се оказа, компанията има два приоритета: укрепване на бизнес структурата и увеличаване на скоростта на нейната трансформация за следващото поколение потребители. Казано по-просто, японският производител иска да прекъсне всички ненужни и да се съсредоточи върху ключови продукти - в Япония и шест региона извън нея. До 2025 г. Honda ще намали общия брой на вариантите на своите автомобили с около 60%, т.е. много конфигурации и опции ще отидат под ножа.
Освен това моделната гама ще бъде намалена чрез премахване на непопулярни модели и обединяване на „аналогични регионални модели“. За най-силни световни топ пет сега се считат Civic, Accord, CR-V, Jazz / Fit и HR-V / Vezel - те представляват 60% от световните продажби. Заедно с това в Япония търсят малките автомобили от серия N. Северна Америка обича Pilot, а Китай не е безразличен към седана Crider. Останалата част от Honda е застрашена от изчезване. От април всички регионални операции се ръководят от един щаб, който трябва да подобри ефективността и бързината на вземане на решения.
Хатиго-сан е начело на Honda от юни 2015 г., което означава, че той е напълно отговорен за сегашното състояние на нещата, например за затварянето на фабрики в Европа. Топ мениджърът, колкото и да е странно, не каза нищо за водородните горивни клетки, въпреки че Honda е част от Hydrogen Council и произвежда седана Clarity.
Чистият електрически хечбек Honda e тази година ще бъде пуснат на пазарите на Европа и Япония. Следващите модели с батерии компанията възнамерява да прави само в сътрудничество с партньори. Така, в Северна Америка Honda ще партнира с General Motors, а в Китай с местните компании Dongfeng и GAC.
Според Такахиро Хатиго в момента развитието на новата архитектура, която все още се нарича Honda Architecture, е в разгара си. Изглежда, че тя ще генерира модулни платформи за всички серийни модели. Първият ще бъде глобален и ще се появи на пазара през 2020 г. Вероятно става дума за за четвъртото поколение на Jazz / Fit с хибридна система i-MMD. До 2022 г. инсталацията i-MMD ще стане по-евтина с 25% и ще се разпространи възможно най-широко. Електрификацията на две трети от моделната гама през 2030 г. за Honda означава предимно хибриди, докато електрическите автомобили ще играят роля в съвместни проекти с GM и китайските компании.
По този начин бъдещето на Honda е хибридно задвижване върху нови платформи. Клонингите HR-V / Vezel и Jazz / Fit ще бъдат обединени под общи имена и ще бъдат разпределени в регионите въз основа на техните нужди и екологични стандарти. Губещият BR-V очаква своя край. Ценовите листи след отстраняване на ненужни версии трябва да бъдат по-достъпни и по-разбираеми. Защо обаче Хатиго-сан не обели нито една дума за автономните автомобили?